Opel continuă electrificarea 100% a gamei de utilitare cu Combo-e: până la 275 km autonomie

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 21.01.2021 - 16:39
Opel Combo-e

Spațiu de încărcare de până la 4,4 metri cubi, sarcină utilă de 800 kg, capacitate de tractare de 750 kg și controlul stabilității remorcii, motor electric de 136 de cai putere și o baterie litiu-ion de 50 kWh.

SHARE

După ce în prima jumătate a anului trecut a început electrificarea 100% a gamei sale de utilitare cu modelul de clasă „Van-D” Opel Vivaro-e, constructorul german din Russelesheim merge mai departe și prezintă Combo-e, versiunea care se încarcă la priză a LCV-ului Opel Combo.

„Modelul Opel Combo-e complet electric va permite utilizatorilor de autovehicule utilitare compacte să lucreze în zonele urbane cu cea mai mare sarcină utilă și transportând cea mai mare greutate din clasa sa (...) Combo-e continuă extinderea ofertei noastre de autovehicule comerciale ușoare cu emisii zero care a început la sfârșitul anului trecut cu Vivaro-e. Până la finalul anului 2021 și odată cu lansarea modelului Movano-e va fi încheiată electrificarea întregului nostru portofoliu de autovehicule comerciale ușoare,” a declarat CEO-ul Opel, Michael Lohscheller.

Opel Combo-e este disponibil în două lungimi. Versiunea Combo-e cu lungimea de 4,4 metri, care are un ampatament de 2.785 mm și poate transporta obiecte cu lungimi de până la 3.090 mm, are o sarcină utilă de până la 800 Kg și un volum pentru încărcătură de 3,3 - 3,8 metri cubi.

Versiunea lungă, XL, de 4,75 metri lungime, are un ampatament de 2.975 mm și un volum de încărcare de până la 4,4 metri cubi, putând transporta obiecte cu o lungime de până la 3.440 mm. Șase inele de ancorare pe podea (plus alte patru opționale, fixate la înălțime medie) ajută la păstrarea obiectelor la locul lor.

O caracteristică decisivă pentru mulți profesioniști în alegerea Combo-e poate fi distanța mare între pasajele roților spate, suficientă pentru un europalet (varianta extralungă poate transporta doi, unul lângă celălalt). Obiectele extrem de lungi pot fi depozitate vertical, trecând prin cu trapa opțională din plafon.

Pe lângă obiecte, Combo-e poate transporta și persoane. În cazul versiunii XL, varianta de caroserie „crew van” poate oferi locuri confortabile pentru până la patru pasageri plus șoferul, în timp ce încărcătura sau echipamentul sunt depozitate în siguranță în spatele peretelui despărțitor. Datorită clapetei din peretele despărțitor, este posibil transportul obiectelor deosebit de lungi.

Ca și Vivaro-e, Combo-e este animat de un motor electric de 136 de cai putere, care dezvoltă un cuplu de 260 Nm. Astfel, în funcție de versiune, Combo-e poate accelera de la zero la 100 km/h în numai 11,2 secunde, iar viteza maximă controlată electronic este de 130 km/h. Un sistem sofisticat de frânare regenerativă cu două setări ce pot fi selectate de utilizator sporește și mai mult eficiența.

Bateria de 50 kWh, cu 216 celule și 18 module, este amplasată sub podea, între puntea față și puntea spate, astfel încât să nu compromită utilizarea zonei de marfă sau a habitaclului. Datorită acestei amplasări, bateria asigură coborârea centrului de greutate, ceea ce oferă avantaje pe viraje și stabilitate la curenții de aer chiar și atunci când autovehiculul este încărcat complet.

Modelul Combo-e este pregătit pentru o varietate de infrastructuri energetice și opțiuni de încărcare, care variază de la stații de încărcare cu montare pe perete, la încărcarea rapidă sau chiar cu un cablu pentru încărcare de la o priză de uz casnic, dacă este necesar.

Folosind o stație de încărcare publică de 100 kW CC, încărcarea bateriei de 50 kWh până la un nivel de 80% durează doar aproximativ 30 de minute. În funcție de piață și infrastructură, modelul Combo-e este echipat standard cu un încărcător de bord puternic trifazat de 11 kW sau cu un încărcător de bord monofazat de 7,4 kW.

Noul autovehicul utilitar compact Opel complet electric își consolidează rolul de lider în materie de sisteme de asistență pentru șofer similare cu cele întâlnite la autoturisme, oferite la lansarea modelului Combo cu motoare cu ardere internă. Unic în cadrul segmentului său de piață: indicatorul de încărcare pe bază de senzor care permite șoferului să verifice, prin simpla apăsare a unui buton, dacă autovehiculul este supraîncărcat. Cele până la 20 de tehnologii suplimentare fac conducerea, manevrele și transportul nu doar mai ușoare și mai confortabile, ci și mai sigure.

Pentru a preveni lovirile sau zgârieturile deranjante și costisitoare la deplasarea în viraje cu viteză mică, noul Combo-e este disponibil opțional cu sistemul de protecție a părții laterale pe bază de senzori.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te