„Mașina Anului 2021” în Europa este Toyota Yaris

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 02.03.2021 - 13:55
„Mașina Anului 2021” în Europa este Toyota Yaris. / Foto: motor1.com

Din cauza pandemiei, și anul acesta Salonul Auto de la Geneva a fost anulat, iar organizatorii Car of The Year (COTY ) au fost nevoiți să anunțe „Mașina Anului 2021” în cadrul unui eveniment virtual. Câștigătoarea prestigiosului premiu este noua Toyota Yaris.

SHARE

Cele șapte finaliste de anul acesta au fost Citroën C4, Cupra Formentor, Fiat 500 electri, Land Rove Defender, Skoda Octavia, Toyota Yaris și Volkswagen ID. 3. Iar lupta a fost destul de aprigă.

Toyota Yaris a obținut titlul ”Mașina Anului 2021” cu un scor de 266 de puncte. Pe locul doi s-a situat Fiat 500, cu 240 de puncte, iar pe trei, Cupra Formentor, cu 239 de puncte.

Cu un total de 224 de puncte, Volkswagen ID. 3 s-a clasat pe locul patru în topul juriului specializat, format din 59 de jurnaliști auto din 22 de țări, fiind urmat de Skoda Octavia (199 puncte), Land Rover Defender (164 puncte) și Citroën C4 (143 puncte).

Citește și:

Dacia Sandero, în premieră, printre candidatele la titlul „European Car of the Year”

„Car of the Year”, o istorie de aproape 60 de ani

Trofeul „Car of the Year” are o istorie de peste 50 de ani, primul concurs fiind organizat în 1964, și este organizat de șaăte reviste de profil din Europa: Auto (Italia), Autocar (Marea Britanie), Autopista (Spania), Autovisie (Olanda), L'Automobile Magazine (Franța), Stern (Germania) și Vi Bilägare (Suedia).

Pentru a intra în cursă, mașinile trebuie să fie modele noi, lansate cu cel mult 12 luni înainte de concurs. Premiul nu se adresează doar automobilelor europene, dar pentru a fi nominalizat modelul trebuie să fie comercializat în cel puțin cinci țări europene, cu un target de peste 5.000 de unități.

Citește și:

Pandemia semiconductorilor. De ce nu se mai pot construi autoturisme

Cine a câștigat „Car of the Year” din 1964 până în prezent

- 1964: Rover 2000

- 1965: Austin 1800

- 1966: Renault 16

- 1967: Fiat 124

- 1968: NSU Ro

- 1969: Peugeot 504

- 1970: Fiat 128

- 1971: Citroën GS

- 1972: Fiat 127

- 1973: Audi 80

- 1974: Mercedes 450SE

- 1975: Citroën CX

- 1976: Simca 1307-1308

- 1977: Rover 3500

- 1978: Porsche 928

: 1979: Simca-Chrysler Horizon

- 1980: Lancia Delta

- 1981: Ford Escort Mk.III

- 1982: Renault 9

- 1983: Audi 100

- 1984: Fiat Uno

- 1985: Opel Kadett

- 1986: Ford Scorpio

- 1987: Opel Omega

- 1988: Peugeot 405

- 1989: Fiat Tipo

- 1990: Citroën XM

- 1991: Renault Clio

- 1992: Volkswagen Golf

- 1993: Nissan Micra

- 1994: Ford Mondeo

- 1995: Fiat Punto

- 1996: Fiat Bravo/Brava

- 1997: Renault Mégane Scénic

- 1998: Alfa Romeo 156

- 1999: Ford Focus

- 2000: Toyota Yaris

- 2001: Alfa Romeo 147

- 2002: Peugeot 307

- 2003: Renault Mégane

- 2004: Fiat Panda

- 2005: Toyota Prius

- 2006: Renault Clio

- 2007: Ford S-Max

- 2008: Fiat 500

- 2009: Opel Insignia

- 2010: Volkswagen Polo

- 2011: Nissan Leaf

- 2012: Chevrolet Volt/Opel Ampera

- 2013: Volkswagen Golf

- 2014: Peugeot 308

- 2015: Volkswagen Passat

- 2016: Opel Astra K

- 2017: Peugeot 3008

- 2018: Volvo XC40

- 2019: Jaguar I-Pace

- 2020: Peugeot 208

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.