GALERIE FOTO Șase supercar-uri necunoscute și uitate

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 24.07.2020 - 14:18

Ferrari, Lamborghini, Porsche, Bugatti, McLaren, Aston Martin… Când vine vorba despre supercar-uri, mintea este invadată de nume rezonante. Dar există și o sumedenie de mașini cu super-performanțe mai puțin cunoscute și, adesea, uitate.

SHARE

B Engineering Edonis

Supercar-ul Bugatti EB110 Super Sport din anii 1991-1995 este o referință. Puțini știu însă că pe șasiul acestuia din fibră de carbon acestuia, în 2001, B Engineering, un mic producător italian, a creat Edonis. Motorul V12 bi-turbo al lui B Engineering Edonis a fost preluat tot de la Bugatti, dar i-a fost mărită cilindreea, de la 3.5 litri, la 3.8 litri, iar puterea a urcat la 680 de cai.

Yamaha OX99-11

Nu, nu a greșit nimeni. Reputatul constructor de motociclete Yamaha a făcut, pe lângă motoare pentru mașini și un supercar. La începutul anilor 1990, japonezii erau tentați să-și materializeze implicarea în lumea Formulei 1 și au dezvoltat un bipost de stradă. Cele trei exemplare făcute dispuneau de șasiu din fibră de carbon și de motorul OX99 folosit și în F1 – 3.5 litri, V12 și 400 de cai putere la 10.000 rpm.

Schuppan 962CR

De Porsche-ul 962 de curse, care, de exemplu, a câștigat Cursele de 24 de ore de la Le Mans din 1986 și 1987, probabil, ați auzit. Dar mașina a avut și o versiune de stradă. Dezvoltat de pilotul australian Vern Schuppan pe baza mașinii de curse Porsche 962, supercar-ul Schuppan 962CR a fost construit în șase exemplare, între 1992 și 1994, dispunea de un motor bi-turbo de 3.3 litri, cu șase cilindri opuși (boxer), care dezvolta 600 de cai și cântărea doar 1.050 de kilograme.

Piech Mark Zero

Seamănă cu un coupe Aston Martin sau Jaguar, dar nu răsare. În 2019, la Salonul Auto de la Geneva, Anton Piech, fiul fostului boss al grupului Volkswagen, Ferdinand Piech, a prezentat conceptul Piech Mark Zero. Supercar-ul 100% electric, cu trei motoare electrice asincron de 150 kW fiecare, unul pe puntea față și două pe cea spate, și o putere totală de 600 de cai, a rămas deocamdată la nivel de proiect, dar, dacă va vedea lumina zilei, Piech se laudă cu o accelerație 0-100 km/h în 3,2 secunde și o viteză maximă de 250 km/h.

Aspark Owl

Constructorul japonez OWL a prezentat în 2019, la Salonul Auto din Dubai, versiunea de serie a supercar-ului electric Aspark Owl, care, dacă piața își va reveni în urma pandemiei, va fi produs în Italia, de Manifattura Automobili Torino. Mașina are o caroserie de tip monococă, din fibră de carbon, patru motoare electrice, care dezvoltă o putere totală de 1.984 de cai și un cuplu de 2.000 Nm, și o baterie cu o capacitate de 64 kWh. Producătorul anunță o accelerație 0-100 km/h în 1,9 secunde și o accelerație 0-299 km/h în 10,6 secunde, viteza maximă fiind de 400 km/h. Până va ajunge pe piață, puteți să vă jucați cu Aspark Owl în jocul Asphalt 8: Airborne.

Spectre R42

Între anii 1995 și 1998, micul constructor britanic Spectre Supersports a produs Spectre R42, o reîncarnare a reputatului Ford GT40 cu ceva linii de design inspirate de la mai multe supercar-uri faimoase la acea vreme, precum Lamborghini Countach, Ferrari 288 GTO sau Jaguar XJ220. Sub capotă, dispus central, Spectre R42 avea un motor V8 de 355 de cai împrumutat de la Ford Mustang Cobra. Performanțe: 0-100 km/h în 4,5 secunde și o viteză maximă de 282 km/h.

 

 

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te