Deși este important să ții pasul cu întreținerea mașinii tale, sunt șanse să cheltuiești mai mult decât ar trebui la mecanic.
Mai rău, s-ar putea să cheltuiești bani pe lucruri de care nici măcar nu ai nevoie. Așa că dacă vi se pare că sunteți induși în eroare, mai bine cereți și o a doua părere.
Ce minciuni vă spun mecanicii când mergeți cu mașina în service? În multe cazuri plătiți inutil
Chris Pyle, mecanic auto instruit și expert în mașini a explicat cele mai frecvente minciuni pe aud șoferii care merg cu mașinile în service.
1. Ar trebui să vă schimbați uleiul în funcție de vârsta mașinii
Mulți mecanici vă vor spune, că trebuie să schimbați uleiul la fiecare 5.000 de kilometri sau la 3 luni. Însă realitatea este că Potrivit specialiștilor, schimbul de ulei trebuie să se facă la fiecare 10.000 de kilometri (15.000 de kilometri, după alți producători auto) sau din an în an.
Joja vă indică, de asemenea, dacă este necesar să schimbați uleiul mai devreme.
2. Aveți nevoie de protecție pentru tapițerie și vopsea
O altă minciună comună este că trebuie să vă protejați tapițeria și vopseaua autovehicului, indiferent de cât costă. Și poate costa o sumă mare - în jur de 499 de dolari (peste 2.000 de lei), potrivit lui Pyle.
„Practic, ei petrec 30 de minute pe mașină, pulverind ceva ceară pe vopsea și protejează produse similare pe țesătură”, a spus Pyle. Totul ar costa 50 de dolari, cel mult.
3. Trebuie să aveți mai multe sisteme antifurt
Ți s-a spus vreodată că mașina ta are nevoie de sisteme antifurt suplimentare? Cu excepția cazului în care vehiculul dvs. nu are deloc, acest lucru este cel mai probabil neadevărat.
„Cel de la producător este adecvat”, a spus Pyle. „Dacă un hoț dorește mașina, va avea instrumente de diagnosticare la nivel de dealer și va face cheile pe loc și o va fura, indiferent de ce sisteme au fost adăugate.”
Citește și: Ți s-a stricat mașina electrică? Ghinion. Nu prea există „mecanici” și service-uri. Deja e criză
4. Geometria roților este o necesitate
Majoritatea mașinilor moderne necesită o aliniere pe patru roți. Acestea includ camionete, mașini, crossover și SUV-uri mici. Dacă vă reparați mașina și mecanicul spune că aveți nevoie de toate cele patru anvelope aliniate, aceasta este adesea o idee bună.
Cu toate acestea, potrivit lui Pyle, unii mecanici vor încerca să vă taxeze pentru toate cele patru roți chiar și atunci când fac doar două dintre ele. Dacă, să zicem, roțile din spate nu au fost reglate, acest lucru nu este adevărat. Asigurați-vă că verificați din nou tot ceea ce a făcut mecanicul și comparați-l cu factura totală pentru a vă asigura că nu plătiți în exces.
5. Trebuie verificat sistemul de alimentare cu combustibil
Deși s-ar putea să aveți nevoie deo revizie a sistemului de alimentare cu combustibil, nu toate sunt atât de grozave pe cât s-ar putea crede. Și pot costa extrem de mult.
„Unele sunt de fapt bune, dar multe nu sunt deloc speciale.
Acestea variază de la 249 USD la 449 USD”, a spus Pyle. „Cei care nu sunt buni sunt doar un agent de curățare a injectoarelor de combustibil adăugat la rezervorul de combustibil. Proprietarul poate face același lucru mergând la Auto Zone și cumpărând o sticlă pentru 10 USD.”
Foto: Pixabay.com
6. Veți avea nevoie de anvelope noi mai devreme decât credeți
Ai grijă la mecanicii care încearcă doar să vă vândă lucuri în plus, cum ar fi de exemplu anvelopele noi - se întâmplă mai des decât ai putea crede.
„Multe service-uri vă vor verifica mașina în speranța de a găsi o problemă și de a vă vinde ceva. Îți vor spune că anvelopele sunt sub 5 mm și ar trebui înlocuite. Nu este cazul”, a spus Pyle. „Dacă conduceți inteligent, puteți rula o anvelopă până la 1 mm de banda de rulare. Banda de rulare este acolo pentru a elimina apa. Dacă conduceți mai încet pe ploaie, puteți face mult mai mulți kilometri cu aceste cauciucuri.”
Citește și: VIDEO Mașinăria obligatorie pe toate străzile din România: Robotul AI care repară singur gropile
7 Ai nevoie de frâne noi mai devreme
A avea frâne fiabile este esențială pentru a conduce în siguranță. Dar dacă ți se spune că ai nevoie de ele în momentul în care sunt sub 3 mm, s-ar putea să mai poți rezista puțin.
„Frânele sunt adesea recomandate sub 3 mm. Din nou, dacă le acordați atenție, le puteți rula mai mult”, a spus Pyle. „Majoritatea menționează lucrurile prea devreme pentru că majoritatea proprietarilor de mașini nu acordă atenție mașinilor lor. Pur și simplu pun benzină în el și nu verifică niciodată lucrurile.”
8. Trebuie să plătiți pentru greșelile lor
Dacă ați plecat vreodată de la dealer sau de la mecanic după ce ați făcut reparații apoi ați descoperit că ceva nu este în regulă, în general, este responsabilitatea lor să o repare, nu dumneavoastră. Așadar, gândiți-vă de două ori înainte de a plăti pentru ceva ce au greșit, mai ales dacă este în contract.
„Ați încheiat un contract conform căruia diagnosticarea și repararea lor sunt corecte”, a spus Pyle. „Dacă plecați cu mașina și încă aveți probleme, nu ar trebui să plătiți pentru a repara altceva. Au încălcat contractul. Nu au furnizat ceea ce ați semnat și plătit. Ei trebuie să facă lucrurile corect făcându-și treaba sau să-ți restituie banii și să o ia de la capăt.”
Citește și: FOTO Atenție șoferi, a apărut un nou marcaj rutier! Este supranumit „Dinți de dragon”. Ce rol are?
9. Alte minciuni pe care s-ar putea să le fi auzit despre reparația mașinii tale
Iată alte câteva minciuni sau concepții greșite despre reparațiile auto pe care ați putea să le credeți:
Trebuie să vă duceți vehiculul la reprezentanța de unde l-ați cumpărat pentru a efectua reparații, altfel vă pierdeți garanția. Într-adevăr, ar trebui să vă puteți duce vehiculul la orice atelier de reparații autorizat fără a vă pierde garanția.
Ai nevoie de reparații suplimentare. Unii mecanici vor încerca să profite de clienți spunându-le că au nevoie de mai multe lucruri decât au crezut. Obțineți o a doua opinie.
Este nevoie de o lucrare de frânare completă. Dacă un mecanic spune că aveți nevoie de o lucrare de frână completă, întrebați dacă puteți înlocui pur și simplu plăcuțele de frână. Aceasta este o soluție mult mai ieftină – și adesea viabilă.
Ai nevoie de o schimbare a lichidului de transmisie. Acesta poate costa de la 125 la 250 USD, în funcție. Și, deși veți avea nevoie de unul uneori, s-ar putea să nu fie la fel de des precum susține mecanicul. Aflați de ce vă sugerează acest lucru înainte de a merge pe acest traseu. O schimbare a filtrului de lichid și ulei ar putea fi suficientă, conform finance.yahoo.com.