BMW M2 CS: inimă de M4, cutie manuală și 280 km/h

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 06.11.2019 - 10:42

Inginerii diviziei BMW M au mai adăugat câțiva cai putere cele mai puternice litere a alfabetului, ”M”. Ediția limitată BMW M2 CS a primit motorul de 450 de cai de pe BMW M4 și este echipat cu frâne ceramice, amortizoare reglabile și multe elemente din fibră de carbon (CFRP).

SHARE

Ediția limitată BMW M2 CS oferă un plus semnificativ de performanţe faţă de BMW M2 Competition şi continuă succesul obţinut deja de BMW M3 CS şi BMW M4 CS. De asemenea, modelul oferă o bază imensă pentru BMW M2 CS Racing, noul punct de intrare al BMW M Motorsport în cursele de amatori şi în segmentul clubsport.

Motorul twin-turbo, cu şase cilindri în linie de trei litri, care dezvoltă o putere 450 de cai putere (40 CP peste BMW M2 Competition), vine direct de la BMW M4. Performanţele sunt obţinute cu două turbocompresoare monoscroll, injecţie directă, controlul dinamic al valvelor de admisie VALVETRONIC şi sistemul de sincronizare a valvelor Double-VANOS. Puterea maximă este livrată la un vrâf de turaţie de 6250 rpm, în timp ce cuplul maxim de 550 Nm este asigurat între 2350 şi 5500 rpm.

Puterea motorului este transferată pe drum sau pistă prin intermediul suspensiei M cu amortizare adaptive - premieră pe M2, anterior fiind rezervată modelelor M4 - şi a anvelopelor Michelin Pilot Sport Cup 2. Suspensia M adaptivă permite conducătorului să modifice setările amortizoarelor în trei moduri: Comfort, Sport şi Sport+. Iar un plus de dinamism este asigurat de diferenţialul autoblocant spate, care ,în numai 150 de milisecunde, poate genera efectul maxim de blocare de 2500 Nm.

Performanţele pentru sprintul 0-100 km/h sunt de 4 secunde pentru versiunea cu transmisie automată şi 4.2 secunde pentru versiunea echipată cu cutie manuală în șase trepte. Iar viteza maximă este limitată electronic la 280 km/h.

Experienţa BMW M GmbH în competiţii se reflectă în mod clar în frânele M Sport disponibile standard pe M2 CS cu etrieri de culoare roşie. Acestea includ discuri de frână mai mari decât frânele M Compound ale BMW M2 Competition (puntea faţă: diametru 400 mm, puntea spate: 380 mm) şi etrieri mai mari (puntea faţă: etrieri cu şase pistoane; puntea spate: etrieri cu patru pistoane).

De asemenea, clienţii pot selecta opţiunea unor frâne BMW M din carbon ceramic. Acestea sunt şi mai uşoare, pot face faţă unor solicitări mai mari (pe circuit, de exemplu) şi rezistă mai mult.

Vizual, o serie de elemente de design realizate din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) asigură faptul că BMW M2 CS iese în evidenţă faţă de BMW M2 Competition. Printre acestea se numără capota nou concepută, acoperişul realizat integral din CFRP (o premieră pentru BMW M2), noul spliter frontal, spoilerul şi difuzorul spate.

Cockpitul BMW M2 CS combină o apariţie exclusivă cu sentimentul sportiv al elegantei Alcantara şi designul ultrauşor inovator. De exemplu, consola centrală este realizată integral din fibră de carbon ultrauşoară, iar CFRP este utilizat pentru mânerele şi decoraţiunile uşilor.

Scaunele M Sport ultrauşoare de la BMW M4 CS adaugă un alt punct de atracţie vizual şi ergonomic. Cu designul lor tip scoică, aceste scaune îmbrăcate în Alcantara şi piele Merino, cu cusături roşii contrastante, reprezintă o legătură clară cu circuitul şi asigură un sprijin lateral excelent chiar şi la pilotaj pe circuit. Volanul M Sport opţional, îmbrăcat în Alcantara exclusivă şi cu marcaj roşu central, completează tematica motorsportului. Alcantara este utilizată şi pentru cotiera din consola centrală, precum şi pentru o bandă decorativă de pe panoul de instrumente ce poară logo-ul CS mare şi roşu.

Preţurile pentru BMW M2 CS încep de la 95.000 de euro cu TVA inclus pentru Germania.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te