De 9 ori campion mondial la motociclism viteză cu numărul „46” pe combinezon, din care 7 titluri la clasa regină, și, probabil, cel mai de succes pilot polivalent din istoria motorsportului, având în vedere rezultatele obținute și la volan, în Campionatul Mondial de Anduranță, după ce s-a pensionat de la ghidon, Valentino Rossi a împlinit 46 de ani pe 16 februarie.
Iar constructorul bavarez, pentru care aleargă acum, i-a dedicat un model M special, în două versiuni limitate la 46 de unități fiecare.
BMW M4 CS Edition VR46 poate fi comandat și în România. Iar potrivit surselor Newsweek, câțiva români s-au înscris deja pe lista de așteptare.
Citește și: Piața de mașini premium: BMW, lider. Românii au cumpărat mai multe limuzine ca austriecii, X5 „No 1”
BMW îi dedică un model M lui „Il dottore” la 46 de ani. Vor să-și ia și câțiva români. Cât costă
Numărul 46 a ajuns la 46. Iar BMW M marchează aniversarea de 46 de ani a lui Valentino Rossi, „Il dottore”, cum i se spune pe circuit, cu ediția exclusivă BMW M4 CS Edition VR46.
Produs la uzina BMW Group din Dingolfing, modelul special pentru „Il dottore” este disponibil în două variante de design, Sport şi Style, limitate la 46 de unități fiecare.
Iar Rossi însuşi a fost implicat în procesul de proiectare. Numărul 46, recunoscut universal ca marca înregistrată a lui Rossi, este vizibil în mai multe locuri pe şi în interiorul BMW M4 CS Edition VR46. De exemplu, pe uşi şi pe plafonul fabricat din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP).
Citește și: Criză? Românii și-au cumpărat 684 de modele BMW M în 2024. 89 sunt XM-uri, de peste 170.000 € bucata
Achiziţionarea unui BMW M4 CS Edition VR46 vine şi cu o experienţă unică, cuprinzând o întâlnire personală exclusivă cu Valentino Rossi la domiciliul său – faimosul VR46 Motor Ranch din Tavullia (Italia) - şi o sesiune BMW M Driving Experience pe circuitul de la Misano (Italia).
Prețul nu a fost comunicat oficial în România, dar, ca idee, pornește de la circa 150.000 de euro.
„Nu există nici o altă marcă care să aibă motorsportul atât de adânc înrădăcinat în ADN-ul său ca BMW M.
Sunt mândru că sunt pilot oficial BMW M şi că împărtăşesc această pasiune.
Faptul că există acum o ediţie specială VR46, în care am fost implicat încă de la începutul procesului de design, mă face mândru. Când voi vedea BMW M4 CS Edition VR46 pe şosea sau pe circuit, va fi ceva foarte cool", a declarat Valentino Rossi.
Citește și: Piața moto a explodat în România. Șoferii au dat năvală la scutere. TOP 3: Honda, Yamaha, BMW
Prin ce se diferențiază BMW M4 CS Edition VR46 de M4-ul CS normal
Cele două culori speciale BMW Individual fac BMW M4 CS Edition VR46 diferă de BMW M4 CS. Acestea se îmbină numeroasele suprafeţe expuse din carbon, cum ar fi cocavităţile din capotă.
Alte caracteristici distinctive includ o serie de detalii exterioare şi interioare exclusive. Conceptul general de culoare al celor două versiuni este inspirat de tonurile preferate şi de stilul vizual expresiv al lui Valentino Rossi.
De exemplu, "Sport" are culoarea Marina Bay Blue metalizat, în timp ce ambele părţi ale maşinii afişează un "46" uriaş în Tanzanite Blue metalizat mai închis. În varianta de design "Style", caroseria vine în Frozen Tanzanite Blue metalizat mat, cu "46" de data aceasta în Frozen Marina Bay Blue metalizat pe ambele părţi.
Într-o conexiune cu schema de culori preferată a lui Rossi, conturul grilei BMW M şi una dintre spiţele jantelor M forjate, din aliaj uşor şi cu design V-spoke - care, la fel ca în cazul maşinilor de curse, indică poziţia supapei anvelopei -, sunt vopsite în galben strălucitor, la fel ca etrierele de frână cu logo M şi o bandă de accent de pe ramele uşilor variantei "Sport".
Acoperişul din fibră de carbon - ca şi părţile laterale ale maşinii, vopsite manual - poartă un logo mare VR46 (tot în galben, desigur) şi semnătura lui Rossi. Hayonul are inscripţii VR46.
Accentele galbene continuă în interiorul BMW M4 CS Edition VR46, care este predominant Night Blue. Scaunele-scoică M Carbon vin cu tapiţerie din piele Merino în combinaţia de culori Black/Night Blue. Culoarea Sao Paulo Yellow a zonei umerilor din Alcantara creează un contrast exclusiv.
Tetierele, la fel ca ornamentele pragurilor, au o siglă galbenă VR46 proeminentă.
În plus, volanul M Alcantara - cu design cu trei braţe şi cadrul plat în partea inferioară - vine cu cusături de contrast galbene şi un marcaj central galben.
Pe consola centrală din fibră de carbon a tuturor exemplarelor Edition VR46 este o insignă care menţionează "1/46", identificând fiecare maşină Sport sau Style ca fiind una din seria limitată.
În rest, BMW M4 CS Edition VR46 are aceleași specificații cu M4 CS: motor supraalimentat de 3.0 litri pe benzină, cu șase cilindri în linie și 550 CP, cutie de viteze automată M Steptronic cu 8 trepte, tracțiune integrală M xDrive, cu diferențial M activ, accelerație 0-100 km/h în 3,4 secunde, accelerație 0 - 200 km/h în 11,1 secunde (la aplicarea metodei "1-foot rollout", datele sunt 3,1 secunde pentru sprintul 0-100 km/h şi 10,8 secunde pentru 0-200 km/h).
Viteza maximă este limitată electronic la 302 km/h.
„Il dottore”, un simbol mondial al motorsportului
Valentino Rossi a câştigat primul său titlu mondial la clasa 125 cmc în 1997. Doi ani mai târziu, a adăugat titlul la clasa 250 cmc.
În 2000, a făcut pasul în ceea ce era categoria de top a Grand Prix-urilor, clasa 500 cmc, în care a fost încoronat campion mondial în 2001.
În anul următor, această categorie a fost înlocuită de clasa MotoGP, iar Rossi a rămas forţa dominantă.
Până în 2005, a adăugat încă patru titluri mondiale, iar coroanele a opta şi a noua aveau să urmeze în 2008 şi 2009. Cu aceste nouă campionate mondiale şi nu mai puţin de 115 victorii în Grand Prix-uri, el este unul dintre cei trei cei mai de succes motociclişti din istorie şi un simbol mondial al motorsportului.
VR46 a devenit o marcă înregistrată la nivel mondial - iar oraşul natal al lui Rossi, Tavullia, şi-a redus limita de viteză de la 50 km/h la 46 km/h în onoarea lui.
După căderea cortinei asupra carierei sale de motociclist la finalul sezonului 2021, Valentino Rossi şi-a îndreptat atenţia exclusiv către cursele de maşini, participând la mai multe teste în monoposturi de Formula 1 şi cu apariţii în raliuri şi curse de anduranţă.
De la începutul sezonului 2023, el este pilot oficial BMW M, participând la volanul unui BMW M4 GT3 pentru BMW M Team WRT în diferite serii, inclusiv GT World Challenge Europe şi Campionatul Mondial FIA de Anduranţă (FIA WEC) - care include cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franţa).
La începutul lunii februarie 2025, a terminat pe locul secund cu un BMW M4 GT3 la cursa de 12 ore de la Bathurst (Australia), etapa de deschidere a acestui sezon din Intercontinental GT Challenge (IGTC).