Sunt aeroporturile din România pregătite pentru a intra în Schengen? Ce beneficii vor avea pasagerii

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 11.02.2024 - 14:58
Sunt aeroporturile din România pregătite pentru a intra în Schengen? Ce beneficii vor avea pasagerii Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Intrarea în Schengen cu aeroporturile înseamnă că românii nu vor mai fi controlați când intră într-un stat Schengen pe calea aerului. Pasagerii români nu vor mai aștepta să fie controlați în statele Schengen cum ar fi Spania sau Italia.

SHARE

Preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR), David Ciceo, estimează că traficul în zona Schengen, după 31 mai, va reprezenta aproximativ 70% din totalul fluxului de pasageri şi dă asigurări că aeroporturile, atât cele de la Bucureşti, cât şi cele regionale, vor fi pregătite pentru modificările necesare.

"Aeroporturile din România colaborează cu Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră şi cu Vama pentru a adapta fluxurile de pasageri, astfel încât să fim pregătiţi pentru 31 martie. Estimăm că traficul Schengen va fi de aproximativ 70%, iar cel non-Schengen 30%.

Reprezintă o facilitate extraordinară pentru pasageri, pentru că 70% nu vor mai fi controlaţi nici la plecare şi nici în ţările de destinaţie, mă refer la zona Schengen şi, de asemenea, se elimină actele necesare pentru copiii minori în zona Schengen în cazul în care nu sunt însoţiţi de ambii părinţi", a declarat Ciceo la Braşov, cu prilejul şedinţei anuale a Asociaţiei Aeroporturilor din România, conform Agerpres.

Sunt aeroporturile din România pregătite pentru a intra în Schengen? Ce beneficii vor avea pasagerii

Totodată, el a subliniat că Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră "stă foarte bine" în privinţa adaptării procedurilor.

"O parte suntem noi (aeroporturile - n.r.) responsabili, bineînţeles şi Poliţia de Frontieră, (...) dar să ştiţi că stau foarte bine, au toate dotările necesare", a punctat David Ciceo.

Citește și: România intră în Schengen cu aeroporturile dacă acceptă migranți sirieni și noi controale la graniță

Acesta a menţionat că, anul trecut, aeroporturile din România au depăşit cifrele din 2019 în privinţa traficului, înregistrând 24 de milioane de pasageri.

"Ne aşteptăm la creşteri, dar trebuie să fim prudenţi", a subliniat Ciceo, referindu-se la problemele pe care companiile aviatice le au cu unele motoare ale aeronavelor.

Aeroporturile regionale trebuie adaptate

La rândul său, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Adrian Veştea, a subliniat că aeroportul de la Braşov a fost astfel conceput încât nu va avea probleme de adaptare la cerinţele Schengen.

"Aeroportul de la Braşov, încă din momentul în care a fost conceput, a fost gândit în aşa fel încât să se poată adapta unor astfel de situaţii, era de aşteptat să intrăm în spaţiul Schengen din punct de vedere aerian

Citește și: România ar putea intra parțial în Schengen. Ciolacu susține că Austria „şi-a flexibilizat poziția” 

Pe aeroportul din Braşov lucrurile vor fi foarte uşor de adaptat, este vorba de pregătirea unor documentaţii, de stabilirea unor fluxuri, în aşa fel încât aeroportul să poată fi certificat pentru spaţiul Schengen", a spus Veştea, care a fost preşedinte al Consiliului Judeţean Braşov şi direct implicat în realizarea proiectului acestui aeroport.

În discursul susţinut în cadrul întâlnirii şefilor de aeroporturi din ţară, el a subliniat că ministerul pe care îl conduce, împreună cu reprezentanţii Asociaţiei Aeroporturilor din România şi instituţiile guvernamentale responsabile, colaborează "pentru identificarea resurselor financiare pentru a sprijini atât aeroporturile regionale, cât şi aeroporturile mici, cu trafic de sub 200.000 pasageri pe an".

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te