"Ieri s-a încheiat ultima şedinţă prin care s-a decis, şi se va intra pe acest parcurs, traseul. Fără a acuza pe nimeni, nu poţi pe 160 de km de autostradă să vii cu un cost de 8 miliarde de euro. Cam asta propunea, surpriză, aceeaşi companie care a făcut studiul de fezabilitate şi proiectul pentru A7 şi despre care vă spuneam mai devreme, că ei sunt cei care au câştigat în urmă cu vreo 2-3 ani licitaţia. Şi au propus un traseu cu care eu nu cred că avem cum să fim de acord, pe 160 de km să ai un cost de 8 miliarde, pentru că nu poţi să acoperi măcar din fonduri europene aceste costuri", a afirmat Grindeanu.
Grindeanu, despre autostrada Ploieşti-Braşov
În context, ministrul a explicat că a solicitat refacerea traseului şi găsirea unor soluţii "mai realiste", iar CNAIR a acceptat o propunere care urmează să fie prezentată public şi care are un cost de 4 miliarde de euro.
"Au venit cu o propunere pe care CNAIR a acceptat-o, care are ca şi cost undeva la jumătate, 4 miliarde, care va fi prezentată şi care sper eu să rămână finală", a declarat Sorin Grindeanu.
Acesta s-a arătat convins că în toamnă CNAIR va putea scoate la licitaţie primul tronson al acestei autostrăzi, dar dinspre Braşov, în zona Codlea-Cristian-Ghimbav.
"Acolo e un nod care face legătura între diverse lucrări de infrastructură, acolo lucrurile sunt terminate şi se poate scoate la licitaţie", a arătat ministrul.