De la accident, locul a devenit, practic, megatehnologizat, semnalul de internet fiind astăzi excelent. Mergi pe asfalt, cu mașina, până pe la 1.300 de metri altitudine, la doar 500 de metri de locul accidentului aviatic. Dintre salvatori, Gheorghe Trif, Argentin Todea şi Gheorghe Giurgiu, ultimii doi au emigrat în Anglia, ca șoferi de TIR.
România modernă a trecut de la „Drumul lui Horea” la „Drumul lui Iovan”. E un drum inaugurat în octombrie 2018, lung de 12 kilometri. Se trece prin Buteşti, Giurgiuţ şi Zânzeşti și poartă numele pilotului avionului prăbuşit în Munţii Apuseni în accidentul aviatic din urmă cu cinci ani.
Drumul vechi, de pământ, se numea „Drumul lui Horea”. „Drumul lui Iovan”, foarte abrupt, trece peste Pasul Ursoaia, e spectaculos de-ți taie respirația, traversând o zonă idilico-bucolică, până la o altitudine de aproximativ 1.500 metri. Asfalt de 6.000.000 de lei spre creierii munților. De unde se termină asfaltul, drumul continuă prin pădure, pe mai bine de un kilometru.
Nu e nici greu, dar nici ușor să ajungi la locul unde s-a prăbuşit, în 20 ianuarie 2014, pe Dâmbul Bumbului, aproape de Vârful Petreasa (1.564 de metri), avionul pilotat de Adrian Iovan. Drumul uşurează accesul la locuinţe pentru aproximativ 300 de oameni din satele izolate ale comunei Horea. Lucrările de reabilitare au fost începute în 2015. 6 milioane de lei a costat ”Drumul lui Iovan”, bani acordaţi de Guvern.
Întregul material poate fi citit pe site-ul Libertatea.ro