Astfel, în vreme ce alte orașe mari au început să-și înlocuiască mjiloacele de transport în comun vechi cu autobuze electrice, precum Cluj sau Timișoara, în Capitală, Primăria susține că va moderniza autobuzele vechi. Valoarea acestui proiect este estimată la peste 150 de milioane de euro.
Citește și: Nicușor Dan explică de ce Firea e vinovată de eșecul licitației pentru 100 de noi tramvaie
„500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 şi Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 – în troleibuze. Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului”, a susținut Primăria Capitalei, într-un comunicat de presă.
PMB mai susține și că proiectul prevede construirea a trei staţii de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, staţii necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.
„Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni”, a mai susținut Primăria Capitalei.
PMB a mai menționat și că planul „mai amplu” al municipalității este să achiziționeze 130 de autobuze hibrid (care vor intra treptat pe traseele liniilor 105 şi 131, începând cu luna iulie), 100 de troleibuze, alte 100 de autobuze electrice şi 100 de tramvaie.
Amintim că Primăria Capitalei trebuie să reia licitația pentru cumpărarea a 100 de tramvaie, după ce, miercuri, Curtea de Apel București a decis, definitiv, reluarea licitației. PMB declarase câștigătoare oferta făcută de turcii de la Durmazlar Makina San ve Tic A.Ş., în defavoarea producătorului român Astra Arad.