Ordonanţa de urgenţă a fost publicată în Monitorul Oficial pe 12 decembrie, anul trecut şi conţine dispoziţii pentru asigurarea dezvoltării şi îmbunătăţirii siguranţei sistemului feroviar din România şi îmbunătăţirea accesului la piaţa serviciilor de transport feroviar, prin armonizarea cadrului de reglementare cu celelalte state membre UE, elaborarea de obiective de siguranţă comune şi metode de siguranţă comune în vederea eliminării treptate a nevoii de norme naţionale, stabilirea de principii pentru eliberarea, reînnoirea, modificarea şi restricţionarea sau revocarea certificatelor unice de siguranţă şi a autorizaţiilor de siguranţă.
Totodată, potrivit MO, dispoziţiile trasate prin ordonanţă au ca scop şi întărirea rolului, în România, a autorităţii naţionale de siguranţă şi a organismului de investigare a accidentelor şi incidentelor şi definirea unor principii comune pentru gestionarea, reglementarea şi controlul siguranţei feroviare.
Ordonanţa a fost elaborată "având în vedere faptul că în România sistemul feroviar trebuie adus la un nivel care să permită includerea sa în spaţiul feroviar unic european, ceea ce presupune o reformă a sectorului feroviar prin încurajarea concurenţei şi a inovării în zona pieţei interne a transportului feroviar de călători", mai precizează documentul oficial. OUG a fost adoptată în contextul Directivei Parlamentului European şi a Consiliului privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană şi al Directivei Parlamentului European şi a Consiliului privind siguranţa feroviară, denumite "Pachetul 4 Feroviar".
Tot marţi, Klaus Iohannis a semnat şi decretul privind eliberarea din funcţia de procuror în cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Lugoj a Gabrielei Drăgan, pe motiv de pensionare.