Povestea româncei care a ajuns să creeze haine pentru Jennifer Lopez. În SUA cu loteria vizelor

DE Alin Crișan | Actualizat: 26.05.2023 - 19:28
Camelia Skikos românca care a ajuns să creeze haine pentru Jennifer Lopez

O poveste excepțională este cea a designerului Camelia Skikos, printre primii absolveți ai Facultății de Design din cadrul Universității de Artă „George Enescu” Iași. A debutat pe catwalk în cadrul primei ediții Romanian Fashion Week, organizată de Irina Schrotter în anul 1999.

SHARE

Nu mai puțin de 50 de show-uri de modă, zeci de designeri și sute de modele pentru prima oară în 1999, este o adevărată rampă de lansare pentru tinerii designeri români, participă în acest weekend, 26 – 28 mai, la Romanian Fashion Week, eveniment care are loc în Grădinile Palas din Iași. Evenimentul, organizat inclusiv pe plan internațional. 

O poveste excepțională este cea a designerului Camelia Skikos, printre primii absolveți ai Facultății de Design din cadrul Universității de Artă „George Enescu” Iași. 

„Am început să lucrez cu Irina Schrotter din 1997. Eram în anul doi de facultate, am mers la un concurs în București unde Irina era în juriu. I-au plăcut modelele mele, design-ul pe care l-am făcut și, pe lângă premiu, mi-a oferit un job în compania ei. A fost primul meu job important și, la prima ediție a Romanian Fashion Week, în 1999, am participat în premieră la un eveniment cu adevărat profesionist în industria modei. Atunci, am făcut design-uri pentru Irina Schrotter și, în același timp, ea a mi-a și sponsorizat colecțiile personale. Acest lucru mi-a oferit oportunitatea să îmi exprim propria viziune asupra modei”, a povestit Camelia Skikos, prezentă, în calitate de invitat, la Romanian Creative Week. 

„La mai puțin de la participarea la RFW, în 1999, m-am mutat în Londra. Înainte să mă mut, am trimis, printr-o prietenă, portofoliul meu către mai multe branduri. Reprezentantul unui brand foarte cunoscut din Londra mi-a recunoscut colecțiile, le văzuse la Romanian Fashion Week, de la Iași, pentru că show-ul fusese transmis la Fashion TV. I-au plăcut creațiile mele și mi-a oferit un job foarte bun. Câțiva ani mai târziu, în timp ce locuiam în Londra, am aflat că am câștigat la Loteria Vizelor și m-am hotărât să mă mut în America”. 

În anul 2003, Camelia a devenit designer pentru firma Levi’s, ajungând să realizeze și vestimentații pentru vedete precum Janet Jackson, Jennifer Lopez sau pentru artiștii de la trupa Blondie.

Mai târziu, a avut o colaborare cu compania Google, pentru realizarea un prototip de „jachetă inteligentă”. 

„Am lucrat la Levi’s, în cadrul unui department axat pe produse custom made, adică modele speciale pentru clienți, pentru corpul lor, pentru gustul lor. Am realizat inclusiv ținute pentru Janet Jackson, Jennifer Lopez și Blondie. În timp ce lucram la Levi’s, am început să predau design în mediul academic de acolo și am colaborat cu companii de tehnologie. Google m-a contactat după ce am câștigat premiul pentru cel mai bun designer din San Francisco și, tot atunci, mi-am lansat propria companie. 

„Google voia să creeze o platformă dedicată a domeniilor care folosesc textile. Apoi, am realizat primul prototip de jachetă inteligentă, care conținea fibre cu rol de conductivitate. Practic, puteai să o folosești ca pe un gadget, având diferite comenzi, prin simpla atingere a materialului. De exemplu, puteai să mergi pe bicicletă și, în același timp, dacă atingeai mâneca jachetei, dădeai drumul la muzică, vedeai indicații de orientare fără să fie nevoie să scoți telefonul din buzunar”, a afirmat Camelia Skikos. 

Camelia s-a declarat impresionată de organizarea Romanian Fashion Week de anul acesta și a anunțat că așteaptă cu nerăbdare să își prezinte colecția pe catwalk la următoarea ediție, cea din 2024.

Premieră la Romanian Fashion Week: studenți din Chișinău își prezintă colecțiile pe podiumul de la Iași

Anul acesta, pentru prima dată, ajung pe podiumul Romanian Fashion Week colecțiile studenților și masteranzilor Facultății de Design din cadrul Universității Tehnice din Republica Moldova.

Decanul facultății de Design, Sergiu Troncea, este prezent la eveniment și explică în ce constă specificul colecțiilor vestimentare aduse de studenții și masteranzii săi pe podiumul din Iași. 

„Am alături de mine aici, la Iași, studenți și masteranzi din ciclul I de la Facultatea de Design din cadrul Universității Tehnice din Republica Moldova. Cei de la master au optat pentru cămășile transformabile, este o colecție all white, al căror specific e că se transformă în funcție de preferințele celor care le vor purta. O să le vedeți în toată splendoarea pe podium, iar mesajul pe care ele îl transmit e puritatea. Colecția studenților include în ținute elemente specifice ale Republicii Moldova, precum culorile și motivele naționale”, a explicat Sergiu Troncea. 

DESPRE ROMANIAN CREATIVE WEEK

Aflat la cea de-a treia ediţie, Romanian Creative Week este organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce activează în sectorul Industriilor Creative din România.

Înfiinţată la Iaşi, în 2011, FEPIC a organizat peste 50 de acţiuni de promovare naţională şi internaţională a industriilor creative româneşti. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te