„Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta", a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Încă un contract de 1,91 miliarde de lei, finanţat prin PNRR, a fost semnat de CFR Infrastructură! Constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţie) pentru modernizarea lotului 2 al tronsonului de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad (162,19 km).
Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta (7,64 miliarde de lei, fără TVA)", a scris Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
Pe cei 54,13 km ai sectorului de cale ferată Lugoj-Timişoara Est (Lotul 2) constructorul va executa următoarele lucrări: dublarea liniei de cale ferată, modernizarea staţiilor Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş şi Remetea Mare, modernizarea a 5 halte de călători, a 14 poduri şi 39 podeţe, dar va monta şi sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată.
De asemenea, constructorul spaniol va asigura implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R) pe întregul traseu precum şi construcţia a cinci pasarele pietonale în staţiile Lugoj, Belint, Topolovăţ, Recaş, Remetea Mare, a două pasarele pietonale în haltele Chizătău şi Izvin şi a unui pasaj superior în staţia Lugoj (strada Banatului).
Vor fi montate panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 metri.
Citește și: România are șanse să intre în Schengen. Aurescu: „Cerințele Olandei au fost îndeplinite”
Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, contractul de 1,91 miliarde de lei, fără TVA, a fost semnat luni de către directorul general al CFR SA, Ion Simu Alexandru, şi directorul general al firmei spaniole, FCC Construcction, Carlos Pallares Rodriguez, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Citește și: Niculae Bădălău, reținut de DNA pentru corupție. Câștigă 5.500 euro pe lună de la Curtea de Conturi
Linia de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.