”Perioada de pandemie, izolarea la domiciliu şi munca de acasă i-au determinat pe români să se preocupe mai mult ca oricând de starea locuinţelor. De la zugrăvit la schimbarea obiectelor sanitare, parchetului, centralei termice şi a caloriferelor, investiţiile în refacerea apartamentelor se anunţă a fi în prim-plan în acest an, în condiţiile în care multe dintre locuinţe au fost amenajate în urmă cu un deceniu”, arată o analiză realizată de firma de consultanţă Frames.
A doua parte a anului 2020 se anunţă a fi o perioadă de curăţenie generală în multe dintre locuinţele din România, spun analiştii.
”Amenajate, cele mai multe, înainte de criza economică din 2010, apartamentele românilor au nevoie de un upgrade semnificativ atât în privinţa zugrăvelii cât mai ales a dotărilor tehnice, de la centralele termice care îşi încheie ciclul de viaţă la obiectele sanitare”, arată analiza.
Cele două luni şi jumătate de stat acasă au accentuat şi mai mult acest fenomen. După ce, în ultimii ani, românii au fost interesaţi, în primul rând, de electrocasnice şi electronice (televizoare, frigidere, aparate de aer condiţionat şi alte aparate), dovadă boom-ul semnificativ din piaţa de profil, pentru mulţi dintre români, următorul pas îl reprezintă refacerea condiţiilor de locuire, mai ales că pandemia de coronavirus a ridicat mai mult ca oricând problema igienei locuinţelor.
”Stând mai mult acasă, românii s-au lovit, mai mult ca oricând, de problema condiţiilor de locuire, indiferent că locuiesc într-un apartament sau stau la casă şi au grădină. De la funcţionarea deficitară a instalaţiilor sanitare la problemele cu gresia şi faianţa, electrocasnicele vechi sau mobila degradată, pe mulţi dintre români această perioadă de izolare forţată la domiciliu i-a determinat să treacă la investiţiile amânate în trecut”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.
Potrivit acestuia, principalele repere ale reamenajării locuinţei în această perioadă sunt: un var lavabil nou, în culori tot mai variate, igienic şi rezistent, ori un tapet pe măsură, un parchet mai trainic, de calitate, o centrală termică mai performantă, o cabină de duş modernă, un lavoar nou sau o cadă de baie.
”După ce, în anii dinainte de criză, şi mai ales în condiţiile veniturilor scăzute, mulţi dintre români şi-au amenajat locuinţele cu bani puţini, în 2020 miza se pune pe calitate şi mai puţin pe preţ”, arată analiza Frames, realizată pe baza unui studiu realizat pentru o firmă de profil.
Interesul românilor pentru reamenajarea locuinţelor este confirmat şi de statisticile Asociaţiei Europene de Prognoză în domeniul Construcţiilor pentru Europa de Est (EECFA).
Potrivit celui mai recent raport privind România, cele mai noi tendinţe din piaţă indică o creştere semnificată a business-ului din sectorul de renovare. De altfel, magazinele de bricolaj au fost foarte căutate în această perioadă.