Orban, despre procesul de digitalizare: Important e să pregătim lansarea accelerată a licitațiilor

DE Adelina Sahlean | 31.07.2020 - 13:39
Foto: Facebook

Premieru Ludovic Orban a declarat, vineri, că digitalizarea reprezintă o prioritate absolută pentru Guvern, iar în perioada următoare importantă este pregătirea lansării procedurilor de licitaţie pentru tot ceea ce înseamnă aplicaţii digitale de informatizare a administraţiei.

SHARE

"Pentru Guvernul pe care-l conduc, digitalizarea reprezintă o prioritate absolută. Sigur că nu ne mişcăm atât de repede precum ne-am dori, dar facem paşi înainte. Am încercat, de exemplu, în criza provocată de epidemie, să digitalizăm toate procedurile, practic toate produsele serviciilor pe care le-am oferit în perioada asta să poată să fie accesibile digital, online, fără contact fizic şi cu o procesare cât se poate de rapidă. Important pentru noi este să pregătim tot ceea ce este necesar pentru lansarea accelerată a procedurilor de licitaţie pentru tot ceea ce înseamnă aplicaţii digitale de informatizare a administraţiei publice.

Sigur că acest proces nu este un proces simplu, este un proces în care ne confruntăm cu o rezistenţă din partea multor factori. Obiectivul digitalizării, din punctul nostru de vedere, este acela de a îmbunătăţi calitatea serviciilor, produselor care sunt oferite de administraţie către societate, către companii, către persoane fizice şi să reducem timpul de soluţionare, să reuşim să oferim toate aceste produse şi servicii în condiţii optime", a spus Ludovic Orban.

El a subliniat că poziţionarea Autorităţii pentru Digitalizarea României în relaţie directă cu premierul şi cu Executivul arată "interesul şi prioritatea absolută" a Executivului în materie de digitalizare.

"Şi sunt convins că în parteneriat cu mediul privat, cu instituţiile responsabile vom avea capacitatea unei digitalizări accelerate", a completat Orban.

În context, premierul a arătat că în acest proces este foarte importantă "îmbunătăţirea colaborării între instituţiile publice, inclusiv prin asigurarea interoperativităţii".

"Noi ne dorim ca atunci când un om are de rezolvat o problemă, să se ducă la un singur site, nu la un singur ghişeu, să nu mai fie obligat să se ducă să-şi ia certificate, avize, să se plimbe de la instituţie la instituţie. (...) Trebuie ca instituţia să fie aceea care să rezolve toate aceste probleme, iar cetăţeanul să se adreseze într-un singur punct şi soluţionarea oricărei probleme să fie realizată într-un termen rezonabil, care chiar să fie reglementat", a mai spus el.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te