O nouă escrocherie îi vizează pe clienții băncilor. Atenție, nu faceți click pe butonul portocaliu!

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 12.03.2025 - 15:20
O nouă escrocherie îi vizează pe clienții băncilor. Atenție, nu faceți click pe butonul portocaliu! - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
O nouă escrocherie îi vizează pe clienții băncilor. Atenție, nu faceți click pe butonul portocaliu! - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
O nouă escrocherie îi vizează pe clienții băncilor. Atenție, nu faceți click pe butonul portocaliu! - Foto: Freepik (rol ilustrativ)
O nouă escrocherie îi vizează pe clienții băncilor. Atenție, nu faceți click pe butonul portocaliu! - Foto: Freepik (rol ilustrativ)

O nouă escrocherie îi vizează pe clienții băncilor. Instituțiile dau avertizări de ultim moment. ”NU faceți click pe butonul portocaliu!”. Ce se întâmplă?

SHARE

Avertisment bancar urgent: ”Nu faceți clic pe butonul portocaliu!”. Cei afectați se confruntă cu pierderi financiare.

Circulă o nouă escrocherie care îi vizează pe clienții băncilor și vă vom spune imediat cum acționează aceasta. 

Specialiștii le recomandă tuturor să fie foarte atenți la mesajele care par să fie venite din partea unor instituții, fie că vorbim despre bănci, Poliție, Administrația Financiară, etc. 

Cel mai bine este să ne luăm timp, să citim mai bine și să nu acționăm impulsiv. 

O nouă escrocherie îi vizează pe clienții băncilor. Atenție, nu faceți click pe butonul portocaliu!

Momentan două bănci din Germania au transmis avertismente cu privire la astfel de escrocherii. Însă nu este exclus ca și în România să se întâmple astfel de tentative de fraudă. 

Clienții Volksbanken Raiffeisenbanken sunt în prezent ținta încercărilor de phishing. După cum avertizează centrul de consiliere pentru consumatori, infractorii încearcă să obțină acces la date sensibile folosind o înșelătorie deosebit de neplăcută, scrie ruhr24.de.

Escrocii trimit e-mailuri care vă cer să actualizați un presupus „ program anti-phishing ”. Infractorii susțin că clienții băncilor pot îmbunătăți protecția contului conectându-se la serviciile bancare online și efectuând actualizări. Clienților li se cere apoi să finalizeze actualizarea folosind un buton portocaliu.

Citește și: FOTO Atenție la mesajele frauduloase pe WhatsApp: Un sucevean s-a ales cu un credit de 40.000 de lei

În loc să prevină activitățile frauduloase, a face clic pe butonul poate avea consecințe fatale pentru cei afectați. Scopul unor astfel de încercări de phishing este întotdeauna obținerea de date sensibile. După cum raportează Oficiul Federal pentru Securitatea Informației (BSI), phishingul provoacă pierderi financiare de zeci de milioane în fiecare an

Cum ne putem da seama că mesajele sunt escrocherii

Potrivit centrului de consiliere pentru consumatori, e-mailul actual de înșelătorie are subiectul „ Important, este necesară acțiunea!” (ID de referință: ) „. O astfel de simulare a urgenței și a presupuselor termene limită este o tactică tipică pentru astfel de atacuri. În plus, e-mailurile de phishing pot fi adesea identificate prin următoarele caracteristici:

Salutare impersonală: e-mailurile de phishing încep adesea cu expresii generale precum „Stimate domn sau doamnă”.

Adresă dubioasă a expeditorului: Adresa de e-mail a expeditorului diferă adesea de adresa oficială a băncii.

Link-uri în e-mail: e-mailurile de phishing conțin de obicei link-uri care duc la un site web fals.

Erori de tastare : e-mailurile de phishing conțin adesea greșeli de scriere sau limba germană slabă. Dar atenție: escrocii au devenit mai profesioniști.

O nouă escrocherie îi vizează pe clienții băncilor. Atenție, nu faceți click pe butonul portocaliu! - Foto: Freepik (rol ilustrativ)

Citește și: O femeie de 62 de ani a ajuns victima hackerilor. Câți bani a pierdut?

Ce se întâmplă când escrocii pun mâna pe datele clienților băncilor

Potrivit BSI, atacurile de tip phishing pot avea consecințe semnificative pentru victime. Principalele riscuri includ pierderi financiare:

Jefuirea contului: introducerea detaliilor de conectare pe un site web fals permite infractorilor să acceseze contul bancar.

Frauda cu cardul de credit: e-mailurile de phishing urmăresc adesea să obțină informații despre cardul de credit, cum ar fi numărul, data de expirare și codul de securitate. Cu aceste informații, făptuitorii pot cumpăra online pe cheltuiala victimelor.

Furtul de identitate: În cel mai rău caz, datele cu caracter personal pot fi chiar utilizate abuziv pentru alte activități criminale.

Citește și: Ce poți să mai faci dacă deja ai căzut într-o escrocherie? Metode care te ajută să-ți salvezi banii

Dacă primiți un e-mail de phishing, ar trebui să îl mutați în dosarul de spam fără a răspunde. Dacă aveți îndoieli, contul bancar ar trebui verificat și prin aplicația sau site-ul oficial al băncii.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te