Compania a pornit la drum în 1994, în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, cu două camioane, iar acum pune în mișcare, în medie, un volum de 1.500, 1.600 de camioane, lunar.
O companie din România e lider în Est pe piața expedițiilor. Dirijează 1.500 de camioane
Decizia de a renunța la flota proprie pentru transportul internațional și de a paria mai mult pe logistică și expediții a condus Transgor Logistik în rândul marilor operatori economici din România. Anul trecut, firma a raportat o cifră de afaceri de peste 78 de milioane de lei, valoare care va crește în 2024, după cum estimează administratorul Transgor.
Compania sa operează în procent de 65% importuri și 35% exporturi. Anul trecut, exporturile României au crescut cu 1,3%, iar importurile au scăzut cu 3,2%, comparativ cu 2022.
Companiile de logistică și transport mărfuri prind demaraj în 2024. În ciuda unui context geopolitic incert, care a decelerat schimbul de mărfuri, firmele de profil au turat motoarele la maximum și nu doar că s-au adaptat din mers, dar au reușit să tracteze și deficitul comercial al României.
Anul trecut, deficitul balanței comerciale a fost de 28,947 miliarde de euro, mai mic cu 5,142 miliarde euro (-15,1%), față de cel înregistrat în 2022, după cum arată datele Institutului Național de Statistică (INS) . Practic, în 2023, vorbim de o creștere a exporturilor și de o scădere a importurilor, raport neobișnuit pentru țara noastră, dar în sens bun.
Astfel, potrivit INS, în anul 2023, exporturile FOB (n.r.- Free on board, prețul la frontiera țării exportatoare care include valoarea mărfii și toate cheltuielile și taxele de transport până când marfa ajunge la bord) au însumat 93,098 miliarde euro, iar importurile CIF (n.r. –cost, insurance, freight = cost, asigurare și marfă) au însumat 122,045 miliarde euro. Comparativ cu anul 2022, în procente, asta se traduce printr-o creștere a exporturilor cu 1,3% în 2023 și cu o scădere a importurilor cu 3,2%.
Cifrele se văd și la Iași, în rândul marilor companii de transport, care recunosc că anul acesta i-a surprins plăcut. Este și cazul Transgor Logistik, o firmă care a pornit la drum, în 1994, în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, cu două camioane, iar acum pune în mișcare, în medie, un volum de 1.500, 1.600 de camioane, lunar.
Citește mai multe pe Ziarul de Iași.