sâmbătă 06 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

Metroul din Cluj va parcurge peste 21 de kilometri și va costa peste 2 miliarde de euro

Data publicării: 21.05.2024 • 17:41 Data actualizării: 21.05.2024 • 17:41
Metroul din Cluj va parcurge peste 21 de kilometri și va costa peste 2 miliarde de euro Foto: Monitorul de Cluj
Metroul din Cluj va parcurge peste 21 de kilometri și va costa peste 2 miliarde de euro Foto: Monitorul de Cluj

A fost emisă autorizația de construire pentru metroul din Cluj. Magistrala va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat, marți, autorizația de construire pentru metroul clujean. Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.

"Este un pas necesar pentru demararea efectivă a acestui proiect mult așteptat, care va influența în mod decisiv dezvoltarea viitoare a întregii zone metropolitane Cluj", a declarat președintele CJ Cluj.

Metroul din Cluj va parcurge peste 21 de kilometri și va costa peste 2 miliarde de euro

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.

Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești.

Potrivit unui comunicat al CJ Cluj, traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești.

Citește și: Trenurile metropolitane, doar un vis în 2024. În 1948, se mergea pe CFR din București la Snagov

Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere.

Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști.

Citeşte şi: 10.000 lei/lună salariu, spor de noxe, de tunel, al 13-lea salariu, la METROU unde se lovesc trenuri

De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.

Aceasta va fi a doua rețea de metrou din România, după metroul din București.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră