Tânărul a pătruns în cabina de conducere a locomotivei și a ridicat pantograful, conectându-l apoi, după care a pornit locomotiva.
„Mecanicul de locomotivă” de „ocazie” a mers pe o distanță de 200 de metri, trecând prin două macazuri, până când a ajuns pe o altă linie ferată și s-a oprit.
Un tânăr a furat o locomotivă și a plecat la plimbare
Din fericire, incidentul nu a provocat victime sau pagube materiale, dar ar fi putut avea consecințe dezastruoase dacă locomotiva ar fi intrat pe linia de circulație a altor trenuri.
Incidentul a avut loc în timpul după-amiezii de miercuri și a fost raportat autorităților de către Asociația Feroviară din România (AFER).
Locomotiva în cauză a fost identificată ca fiind seria 43, fabricată de Rade Koncar, și a fost implicată într-un incident similar investigat de AGIFER în 2021.
Citește și: VIDEO Sistemul de rachete românesc MLRS APR-40 în Ucraina. Atacă devastator în prima linie
Tânărul care a provocat incidentul a fost reținut de poliție pentru anchetă iar acum s-a ales cu un dosar penal.
Este neclar cum tânărul a putut să pornească locomotiva în ciuda instrucțiunilor clare de securitate.
Citește și: O dronă americană a ajuns până aproape de Soci, în Rusia. Activitate intensă în Marea Neagră
Instrucțiunea 201 a Personalului de Locomotivă spune că, în timpul remizării, locomotiva trebuie să fie asigurată împotriva pornirii, deconectată de la sursa de energie și încuiată.
Surse din cadrul CFR Călători au afirmat că locomotivele companiei nu au încuietori, ceea ce poate fi o vulnerabilitate majoră în securitatea feroviară, potrivit clubferoviar.ro.