Tronsonul care începe la Boița în județul Sibiu și ajunge la Cornetu, în județul Vâlcea, este unul foarte dificil.
„Are o lungime de circa 33 de kilometri. Este unul dintre loturile complexe ale acestei autostrăzi. Avem 50 de pasaje, viaducte și poduri, cel mai lung dintre viaducte va avea 760 de metri și vom avea și, de asemenea, 7 tuneluri”, a detaliat Mariana Ioniță, director general al CNAIR.
Compania de Drumuri a trimis deja toată documentația la Agenția Națională pentru Achiziții Publice și speră să primească cât mai repede OK-ul pentru a lansa licitația pentru proiectare și execuție. Șefa de la Drumuri recunoaște că și-ar dori ca la licitația estimată la un miliard de euro să participe și firme românești, dar mai înainte de toate vrea constructori serioși, cu expertiză în realizarea de tuneluri și care să dispună de suficienți oameni și utilaje. Așa că licitația va fi una cu pre-calificare.
Condiții pentru drumari. Cât ar urma să dureze construcția celor 30 de km
Ca să treacă în etapa a doua, drumarii trebuie să respecte câteva condiții:
„Să aibă experiență în executarea unui tunel de 500 de metri după procedurile europene, pentru că trebuie să respectăm normativele europene în zona aceasta a tunelului”, spune Mariana Ioniță.
CNAIR le cere, de asemenea, drumarilor o cifră de afaceri de cel puțin 700 de milioane de lei.
Șefii de la Drumuri estimează că proiectarea celor circa 30 de kilometri dintre Boița și Cornetu va dura cel mult 2 ani, iar lucrările efective se vor întinde pe cel mult 5 ani și 4 luni.