Huțucă, PNL: „Nu pot să fiu de acord cu eliminarea experienței pentru conducerea Portului Constanța”

DE Alin Crișan | 02.11.2023 - 18:34
Huțucă, PNL: „Nu pot să fiu de acord cu eliminarea experienței pentru conducerea Portului Constanța” - Foto: Facebook/ Bogdan Huțucă/ Imagine cu caracter ilustrativ
Huțucă, PNL: „Nu pot să fiu de acord cu eliminarea experienței pentru conducerea Portului Constanța” - Foto: Facebook/ Bogdan Huțucă/ Imagine cu caracter ilustrativ

Liderul PNL Constanţa, Bogdan Huțucă, are obiecţii faţă de eliminarea oricărui criteriu de profesionalism şi experienţă dovedită pentru conducerea Portului Constanţa.

SHARE

Deputatul PNL Bogdan Huţucă are obiecţii faţă de eliminarea oricărui criteriu de profesionalism şi experienţă dovedită, pentru conducerea Portului Constanţa, printr-o modificare adoptată la Cameră.

Huțucă, PNL: „Nu pot să fiu de acord cu eliminarea experienței pentru conducerea Portului Constanța”

”Din acest moment, Portul Constanţa poate fi condus la cel mai înalt nivel de un contabil de CAP, cu 5 ani experienţă”, spune el.

Declaraţia liderului PNL se referă la aprobarea în Parlament a unui proiect de lege care elimină criteriile profesionale de eligibilitate pentru conducerea Portului Constanţa.

Citește și: Corupția și „crima organizată” din Portul Constanța îi permit lui Putin să înfometeze omenirea

„Forma adoptată prevede că membrii conducerii pot avea experienţă în alte domenii, respectiv juridic, economic şi inginereşti, precum şi minimum 5 ani de experienţă în administrarea sau managementul unor entităţi, persoane juridice, cu capital de stat sau privat, sau 5 ani de experienţă în funcţii de conducere în administraţia publică centrală sau locală.

Înainte de această modificare, unul dintre criteriile obligatorii de eligibilitate presupunea experienţa specifică în domeniul naval sau logistic”, explică Huţucă.

”M-am opus prin vot aprobării acestui proiect legislativ care ridică efectiv orice barieră profesională în calea celor care ar putea să ocupe o funcţie de conducere în Portul Constanţa. (...) Din acest moment, Portul Constanţa poate fi condus la cel mai înalt nivel de un contabil de CAP, cu 5 ani experienţă. Cu tot respectul pentru agricultori, nu cred că la o instituţie din domeniul agricol le-ar conveni să fie conduşi de un marinar”, a subliniat Bogdan Huţucă.

Huțucă declară că nu poate fi de acord cu eliminarea oricărui criteriu de profesionalism şi experienţă, dovedită pentru conducerea Portului Constanţa.

”Legea era bună, pentru că introducea o minimă experienţă în domeniul naval, în logistică”, a continuat acesta.

Citește și: România modernizează infrastructura portuară pentru a trece mai multe cereale ucrainene

”Nu degeaba legea a fost retrimisă de Preşedinte în Parlament. Este clar o ”relaxare” suspectă a condiţiilor de eligibilitate pentru cei care conduc şi decid pentru un obiectiv de importanţă strategică”, a punctat Bogdan Huţucă.

”Nici procedura de aprobare a legii nu mi se pare în regulă. Pe parcursul legislativ, cineva a ataşat un amendament unei ordonanţe care nu avea ca obiect criteriile profesionale de eligibilitate pentru conducerea Portului”, a mai subliniat Bogdan Huţucă.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te