Acesta este cel de al patrulea an în care munca fotografului român este prezentată în față celor mai importanți editori de la cele mai prestigioase publicații și canale TV din întreaga lume. După documentarele despre Siria și despre romi, anul acesta a prezentat o selecție de imagini din „Sfârșitul unei epoci“ , publicat în luna iunie în Newsweek România.
Festivalul Visa pour L’image este cel mai renumit festival dedicat fotografiei de știri și documentar din întreaga lume. În ultima săptămână a festivalului, dedicată profesioniștilor, fotografi renumiți și editori se reîntâlnesc la Perpignan pentru a recapitula anul precedent și pentru a discuta despre noi proiecte.
Cea de-a 34 ediție a festivalului Visa pour l’Image de la Perpignan a fost dominată de imaginile din Ucraina și de clasicele deja subiecte din Yemen, Siria, Irak, Afganistan.
Performanța lui Mugur este cu atât mai notabilă cu cât acesta a reușit să se impună cu un subiect din România, în care nu există nici război, nici violență.
Mugur, alegând să documenteze viețile și munca minerilor români în momentul în care ei și industria lor sunt în pragul dispariției, a creat oportunitatea de a aduce în atenție o comunitate care se luptă să-și păstreze relevanța, demnitatea și securitatea economică.
Asta în timp ce industria căreia și-au dedicat viața este erodată împreună cu mașinile și utilajele folosite de acești lucrători a căror muncă a alimentat toate progresele de până acum. Fotografiile următoare fac parte dintre cele prezentate la festival și publicate în premieră de Newsweek România.
George Ștefoi, Robert Tulbura, Florin Iulian Hașu, Valer Nicolae, Vasile Suciu, Ioan Rădoi, Marius Hiciu și Robert Tulbură la sfârșitul turei, înainte de a se îndrepta spre vestiarele de la mina Vulcan
Umberto Trestian și-a predat lampa la sfârșitul turei sale la mina Livezeni
Puțul Chorin, mina Vulcan
Marius Hiciu, după încheierea turei de dimineață, în subteran la mina Vulcan
Ciprian Dilan, de la departamentul de transport, la mina Vulcan
Pavel Lambru (stânga) și Adrian Imling (al doilea din dreapta), de la Sector 1 producție, în timpul
lucrului la mina Lonea
Costinaș (stânga), Umberto Trestian și V-țin Ursu, în așteptarea trenului de personal care să-i ducă cu 3 km mai aproape de posturile lor de lucru, în subteran la mina Livezeni
Minerii se luptă să reunească două vagoane după ce unul dintre acestea a deraiat de la mina Lonea
Emanoil Maslan (stânga) și Farcău se luptă să ridice tavanul pentru a face loc mașinii automate să treacă, sub pământ, la mina Livezeni
Gelu Sărăcuțu (dreapta) și colegul său care lucrează la îndreptarea stâlpilor de sprijin îndoiți sub presiune, la mina Vulcan