Consilierul onorific al ministrului Sănătății, Ștefan Voinea, a anunțat miercuri că Ministerul Sănătății nu mai are acces la portalul data.gov.ro, pentru a publica noi date despre procesul de vaccinare din România.
„Am exportat datele pentru transparentizare pe pagina data.gov.ro, la solicitarea ministrului. Datele nu conțin informații cu caracter personal, secret sau confidențial.
De două zile Ministerul Sănătăţii - România nu mai are acces la data.gov.ro pentru a publica în mod transparent informațiile despre vaccinare și pandemie.
Aștept cu interes să înțeleg cu ce am greșit”, a scris miercuri Ștefan Voinea.
Consilierul onorofic sugera că accesul Ministerul Sănătății a fost blocat intenționat, după ce în spațiul public a apărut informația că listele cu vaccinările se regăsesc și două centre secrete, unde sunt vaccinați angajații serviciilor de informații care desfășoară misiuni în străinătate.
SGG: Problemele au apărut din 8 martie
Portalul data.gov.ro este administrat de către Secretariatul General al Guvernului.
Newsweek România a solicitat instituției să explice de ce a fost blocat accesul Ministerului Sănătății pe această platformă cu date despre pandemia COVID-19.SGG a răspuns că posibilitatea Ministerului Sănătății de a publica noi date despre vaccinare a fost blocată dintr-un motiv tehnic, din cauza unor acțiuni de mentenanță a site-ului.
Mai mult, susține SGG, accesul a fost restricționat și pentru alte două ministere.
„Portalul data.gov.ro este dezvoltat pe o soluție open source complexă, ce integrează numeroase tehnologii, și necesită operații periodice de mentenanță.
În cursul zilei de luni, 8 martie 2021, au fost derulate operații de mentenanță asupra platformei ce găzduiește portalul data.gov.ro, respectiv actualizarea pachetelor aferente modulelor componente ale acesteia, fapt ce a generat disfuncționalități ale plugin-ului de autentificare.
Problemele apărute au afectat utilizatorii platformei cu drept de publicare din partea instituțiilor publice.
Până la remedierea problemelor au fost primite sesizări, începând cu data de 9 martie 2021 de la patru instituții: Ministerul Sănătății, Ministerul Educației, Ministerul Justiției și Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice.
Aceste sesizări au avut în vedere necesitatea de actualizare a seturilor de date proprii publicate.Pentru utilizatorii publici (care nu se autentifică), platforma a fost accesibilă fără întreruperi, seturile de date putând fi vizualizate sau descărcate.
În urma sesizărilor, au fost derulate operațiuni de debugging pentru remedierea problemelor apărute la autentificare, care au durat până în data de 10 martie 2021”, a răspuns Secretariatul General al Guvernului, la solicitarea Newsweek România.