Contractul pentru proiectare (5 luni) şi execuţie (24 de luni) a fost încheiat pe 20 mai 2020 cu asocierea de firme condusă de Aqua Parc SRL pentru 267,3 milioane de lei. De atunci au trecut 38 de luni, timp în care şi costul a fost ajustat cu 18 la sută, ajungând la 315,8 milioane de lei.
Epopeea drumului Iași Botoșani de 77km ce stă în șantier de 3 ani. Constructorul a mărit prețurile
Dacă ne uităm la Axa rutieră Iaşi-Suceava, pentru care ordinele de începere s-au dat la sfârşitul anului 2019, iar majorarea costurilor a trecut demult de 50 la sută, putem spune că DN 28B e chiar o investiţie profitabilă şi în grafic.
Asta, poate în judeţul Iaşi. În judeţul Botoşani încă sunt porţiuni fără asfalt, iar mare parte din drum nu are niciun fel de marcaj, ceea ce creşte riscul de accidente pe timpul nopţii.
Interesant este că de modernizarea şoselei Iaşi-Botoşani se ocupă Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău. Nu e clar cum a ajuns acest proiect cu finanţare europeană să fie coordonat tocmai de la Buzău.
Totuşi, cei de acolo nu au un calendar precis de finalizare a proiectului de investiţii. Prin urmare, conducătorii auto vor continua să orbecăie pe DN 28B, cu grijă să nu se apropie prea mult de şanţurile de scurgere adânci de jumătate de metru.
La un moment dat, cel mai probabil la toamnă, în capătul din Tg. Frumos va fi amenajat un sens giratoriu, care, potrivit surselor noastre de la Regionala ieşeană, va fi un rond în toată regula, şi nu doar conturat cu recipienţi din plastic alb-roşu.
Am întrebat cât va dura construirea lui, dar nimeni nu ştie răspunsul la această întrebare.
Citește mai multe pe Ziarul de Iași.