vineri 24 octombrie
EUR 5.0835 USD 4.3789
Abonează-te
Newsweek România

Drum liber spre mare. Taxa de pod de la Fetești va fi suspendată începând cu 1 iunie 2023

Data publicării: 31.05.2023 • 09:14 Data actualizării: 31.05.2023 • 11:32
Drum liber spre mare - Foto: Facebook/ Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere
Drum liber spre mare - Foto: Facebook/ Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Astăzi a fost publicat în Monitorul Oficial al României ordinul prin care se suspendă aplicarea tarifului de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunăre între Fetești și Cernavodă pentru toate categoriile de vehicule.

Într-o declarație oficială, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în ministerul Transporturilor și prim-vicepreședinte PNL Ilfov, a anunțat: "Este oficial, de la 1 iunie intră în vigoare suspendarea taxelor de pod peste Dunăre, între Fetești și Cernavodă."

Taxa de pod de la Fetești va fi suspendată

Suspendarea taxei de pod este valabilă de la 1 iunie, începând cu ora 00:00. Această derogare va fi în vigoare până la finalizarea lucrărilor de reabilitare a Podului peste brațul Borcea, dar nu mai târziu de sfârșitul lunii august.

Irinel Ionel Scrioșteanu a vizitat șantierul Podului peste brațul Borcea A2 împreună cu responsabilii din partea CNAIR pentru a verifica stadiul lucrărilor de reabilitare și consolidare pe calea 2 aferentă podului. Scopul vizitei a fost să sprijine presa și antreprenorul în vederea ridicării restricțiilor de trafic cât mai rapid posibil.

Podul peste brațul Borcea face parte din cele patru poduri construite acum aproximativ 40 de ani peste Dunăre, care au fost reabilitate în ultimii trei ani, cu excepția acestui ultim sector aferent Podului Borcea, care este cel mai dificil și prezintă cea mai degradată porțiune.

Citește și: Iohannis "pune piciorul în prag" în criza educației. I-a chemat pe liderii coaliției la Cotroceni

Expertizele, inspecțiile și decopertările realizate au evidențiat deficiențe importante în execuția podului la momentul construcției, cum ar fi lipsa stratului de hidroizolație, ceea ce a dus la infiltrarea apei în betonul de sub straturile rutiere ale podului.

Prin urmare, este necesară refacerea dalelor de susținere a căii pe pod, care sunt elemente structurale de rezistență.

Citește și: Ziua Porţilor Deschise la MAI. Câinii polițiști, motocicletele și elicopterele sunt prezente

Deoarece nu se pot demola toate dalele de susținere a căii pe pod în același timp pe o distanță de câteva sute de metri, experții au stabilit etapele de desfășurare a lucrărilor, pe care autoritățile doresc să le încheie cât mai curând posibil, conform declarației lui Irinel Ionel Scrioșteanu.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră