Ministrul a avansat ca temen de finalizare pentru „o nouă taxare corectă” finalul anului 2023.
„Cei care folosesc mai mult drumul trebuie să plătească mai mult. Nu vrem să lovim în transportatori. Vom gândi o taxare pe distanță și nu pe timp, iar asta ar putea să însemne chiar sume mai mici pentru anumiți transportatori. Vom avea în vedere poluarea, distrugerea drumurilor așa încât să avem o taxă cât mai echitabilă”, a spus Drulă la Digi 24.
Citește și
Drulă, potențial candidat la șefia USRPLUS, dacă Barna va avea probleme cu DNA
Lucrările la Centura București, frânate de lipsa autorizațiilor pentru exploatarea balastului
Ministrul a dat exemplul autostrăzii A2 a cărei întreținere pe an costă în jur de 100 de milioane, iar banii vin din încasările de la trecerea podului.
Acesta mai spune că autostrăzile care vor fi construite din banii veniți prin PNRR nu vor fi cu taxă, plata venind prin rovignetă în cadrul autoturismelor și prin plata la distanță pentru traficul greu.
„Am ales proiecte cu termen realist de finanțare până în 2026. Vor fi aproximativ 3.000 de stații electrice de încărcare și vor fi bariere forestiere ca în Austria sau Germania”, spune Drulă.