După mai bine de un an de procese, mai mulţi angajaţi ai Primăriei Timişoara au câştigat în instanţa dreptul de a fi repuşi în funcţiile pe care şi le-au pierdut, odată cu schimbarea organigramei de către actuala administraţie condusă de Dominic Fritz. Decizia este definitivă.
Potrivit deciziei definitive a Curţii de Apel Timişoara, salariaţii care au fost mutaţi pe alte posturi sau chiar daţi afară vor trebui să fie readuşi pe poziţiile pe care le ocupau. Judecătorii au respins recursul declarat de primarul Dominic Fritz şi Consiliul Local Timişoara la hotărârea luată de Tribunalul Timiş.
„Respinge recursul declarat recursul formulat de recurenţii-pârâţi Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Primarul Municipiului Timişoara împotriva sentinţei civile nr. 535/14.06.2022, pronunţată de Tribunalul Timiş în dosar nr. 4507/30/2021, în contradictoriu cu intimaţii-reclamanţi: Toc Mirela Adriana, Rogobete Alexandru, Suciu Marius Ilie, Chiş Culiţă, Petrovici Ilie Cosmin, Borcsi Gabriela Violetă, Purdea Doina Violetă, Cheţa Vlad Răul, Cioca Vasile Florin Alexandru, Nadinov Paul, Bandrabur Andrei, Prodan Cristina, Colojoară Adrian Petru, Aştefănoaie Mioara Vasilică, Crişovan Florian Adrian, Aurelian Rodica, Colongin Cosmin Claudiu, Bucăţea Lavinia Raluca, Mara Mircea, Hoarcă Cristian, Caragiov Cristian, Chiu Sergiu Daniel, Bere Semeredi Adrian Amedeo, Tischer Elena, Bere Semeredi Iudit, Vâlceanu Mihai, Munteanu Oana Cristina, Goşa Mirela, Belu Alina, Georgiu Ana, Cipu Păun Mirela, Aldea Adrian, reprezentaţi de Sindicatul Liber al Salariaţilor din Primăria Timişoara şi din Serviciile aflate în Subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara”, se arată în sentinţa definitivă dată de Curtea de Apel Timişoara, miercuri.
Pe lângă faptul că ar trebui să reînfiinţeze direcţii şi birouri şi alte structuri pe care le-a comasat ori desfiinţat, Primăria Timişoara trebuie să le plătească angajaţilor şi diferenţele de salarii din urmă, potrivit posturilor.
„Obligă recurentii-pârâţi Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Primarul Municipiului Timişoara la plata cheltuielilor judiciare efectuate de reclamanţi în recurs, respectiv la plata sumelor de: – 5.000 lei (RON) către reclamantul intimat Petrovici Ilie Cosmin; – 5.950 lei (RON) către reclamanţii intimaţi reprezentaţi de Sindicatul Liber al Salariaţilor din Primăria Timişoara şi din Serviciile aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara; – 9.520 lei (RON) către reclamantul intimat Chiş Culita(…). Prezenţa hotărâre este definitivă cu privire la restul soluţiilor dispuse în cauza. În temeiul art. 396 alin. 2 Cod de procedura civilă (aprobat prin Legea nr. 134/2010), pronunţarea s-a făcut prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei la dată de 21.12.2022”, se arată în decizia instanţei.
„Anularea de către instanţă a vechii organigrame nu are niciun impact asupra funcţionării Primăriei Municipiului Timişoara. În acest moment, Primăria funcţionează pe baza organigramei aprobate prin HCL 90/2022, prin care a fost deja abrogată organigramă veche, împreună cu orice alte prevederi contrare”, au transmis reprezentanţii Primăriei Timişoara.
Pe de altă parte, o nouă etapă în procesul privind a doua organigramă se va desfăşura în 12 ianuarie 2023, potrivit news.ro.