Director Ford România, Ian Pearson, a verificat personal stadiul lucrărilor la drumul expres inaugurat cu mult fast de Liviu Dragnea și Lia Olguța Vasilescu înainte de alegerile europarlamentare.
Ulterior, presa a arătat că inaugurarea a însemnat, de fapt, montarea a câteva borduri în câmp, după care utilajele au fost mutate pe un al șantier. Directorul Ford România a găsit, totuși, câteva lângă Balș, dar lucrările sunt aproape în aceeași stare ca la început.
„După ce am petrecut aproape o oră încercând să trec prin Balş săptămâna trecută, am decis să verificăm progresul pe noua autostradă Craiova - Pitești, în special progresul pe șoseaua de centură Balş.
Drumul tehnologic a început pe data de 22, cu o declarație că drumul de centură va fi gata până la sfârșitul anului! După cum se poate observa din fotografiile pe care le-am făcut ieri, nu s-au făcut progrese importante de la începerea lucrărilor”, a constatat Ian Pearson.
Acesta a menționat că nu este doar vital pentru oamenii și afacerile din Craiova ca acest drum să fie finalizat la timp, „dar pentru toți românii care au nevoie să folosească acest drum vital sudic! Voi continua să monitorizez progresul și sper că vor fi realizate angajamentele care au fost făcute.”
Gata până în 2021?
Directorul Ford România, Ian Person, a declarat în aprilie anul acesta că invesţiile în fabrică de la Craiova vor continua doar dacă Guvernul îşi va respecta întocmai cuvântul dat şi va finaliza, până în anul 2021, construcţia drumul express Craiova-Pitesti.
„Am investit 1,5 miliarde de euro în fabrică de la Craiova. Vom analiza exact ceea ce fac autorităţile române în materie de infrastructură, după care vom decide cum şi unde ne vom înveşti banii" a declarat Ian Pearson, CEO-ul Ford România, pentru RFI România.
Ford România - care a decis de curând să producă la Craiova nu numai modelul Eco Sport, ci şi modelul Puma și de aceea are mare nevoie de drumuri de mare viteză, ca să îşi aducă rapid componente şi să livreze în ritm alert automobilele asamblate.
„Majoritatea componentelor noastre vin pe camioane. Iar odată cu anunţul noului model Puma de la Ford vor fi mai multe componente aduse cu camioane. Cu toate că am crescut numărul componentelor pe care le luăm de la furnizori romani, tot aducem o cantitate semnificativă de componente din Europa şi mai ales din Europa de Nord şi de Vest.
Vă dau un exemplu simplu: Dacă mergi din nordul Germaniei până la graniţa cu Ungaria, estimăm că un camion va circula cu o viteză de 75 km pe oră. Odată ajuns la graniţa României, până în Craiova, acelaşi camion va avea o viteză medie de 45 km pe oră. Asta reprezintă patru ore în plus de condus. Iar 4 ore de condus înseamnă patru ore de costuri suplimentare.
Şi nu ne priveşte doar pe noi, ci şi pe ceilalţi producători auto şi producători din România. Infrastructura, aşa cum e acum, este un dezavantaj competitiv", a declarat Ian Person.
Directorul Ford România a spus că - la jumătatea lunii martie - atât ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, cât şi directorul CNAIR, Narcis Neagă, au susţinut că drumul express Craiova-Pitesti va fi gata în următorii 2 ani şi jumătate, până la finalului lui 2021.