Cum să eviți „țepele” de Black Friday. Reducerile de 200% erau de 30 de ori mai mici

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 06.11.2023 - 19:45
Cum să eviți „țepele” de Black Friday. Reducerile de 200% erau de 30 de ori mai mici - Foto: MODIVO / imagine cu caracter ilustrativ

Luna noiembrie este despre Black Friday. Românii și-au pus deja bani deoparte și așteaptă reducerile de anul acesta. Însă, ANPC transmite recomandări pentru a evita țepele din magazine. Iată sfaturile transmise de specialiști.

SHARE

Specialiștii ANPC transmit recomandări pentru perioadă următoare de reduceri din magazine, denumite și Black Friday. Iată la ce trebuie să ne uităm când cumpărăm produse aflate la reducere. 

Recomandările specialiștilor pentru Black Friday

În acest context, ANPC vine cu o serie de recomandări pentru a nu cădea în capcana reducerilor false sau a reclamelor mincinoase. 

"Recomandăm consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Citește și: VIDEO Sistemul de rachete românesc MLRS APR-40 în Ucraina. Atacă devastator în prima linie

Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi sa garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul.

În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu transmiteți niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă primiți orice corespondență care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicită acest lucru", a transmis Paul Anghel, directorul general ANPC. 

Prețul de referința / prețul anterior reprezinta cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător in aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț.

În cazul produselor prezente la comercializare într-o perioada mai mică de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de vânzător în aceasta perioadă înainte de data aplicării reducerii de preț. Vânzătorul trebuie să indice într-un mod clar, lizibil şi ușor de identificat perioada în care prețul anterior a fost aplicat.

Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:

• fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;

• fie prin mențiunile "preț nou", "preț vechi" lângă sumele corespunzătoare;

• fie prin menționarea procentului de reducere si a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, mai recomandă ANPC.

Grijă mare la promoțiile false

Afișarea unui anunț promoțional pe site-ul magazinului online ”-50%” la toate produsele , dar in realitate, aceasta reducere nu se aplica tuturor produselor aflate la comercializare;

• În catalogul promoțional de pe site-ul magazinului online era prezentat un produs electrocasnic cu un procent de reducere de “-200%”, în fapt, reducerea aplicată era de -16%;

Citește și: Deficit de cont curent: Românii s-au obișnuit să consume ca-n Vest, însă produc ca la Dăbuleni

• Perioada de valabilitate a reducerilor de preț şi disponibilitatea produselor la oferta nu erau menționate;

• Lipsa informării asupra reducerii la prețul de referință (cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile), consumatorul nefiind informat în mod real asupra avantajului reducerii prețului la achiziția produsului;

• Deși produsul selectat apărea ca fiind disponibil în stoc, în momentul în care produsul a fost introdus în cos, acesta apărea ca epuizat;

• Deși produsul apărea in stoc, iar consumatorul a urmărit site-ul frecvent, la startul vânzărilor de Black Friday produsul apărea direct ca stoc terminat - reclama mincinoasă;

• Produse la ofertă care nu aveau precizat prețul vechi tăiat şi prețul nou, ci doar un singur preț;

• Consumatorul după o oră şi jumătate de la precomanda pe site, a adăugat şi alte produse in cos, iar după finalizarea precomenzii produsele selectate nu mai erau în stoc;

• Afișarea incorectă a preţurilor: pe site se menționa ”oferta speciala” dar prețul vechi nu apărea şi nici reducerea procentuala, inducând în eroare consumatorul;

• Produsul a fost plasat în coșul de cumpărături, iar la finalizarea comenzii produsul respectiv a apărut cu un preț mai mare cu 900 lei - reclamă abuz de promovare;

• Pentru a face cumpărăturile de Black Friday de pe site clientul trebuia săa aplice pentru un card de cumpărături la o anumita banca, fără a i se da posibilitatea alegerii vreunui produs, clientului fiind imposibila plasarea comenzii;

• La deschiderea promoției de pe site, un singur produs părea ca având o promoție reală de 50%, iar acela deja nu mai era în stoc - reclama înșelătoare;

• Comerciantul a refuzat cumpărarea produselor cu cardul în rate, motivând ca platformă are probleme tehnice. La solicitările clientului la ore diferite a primit același răspuns negativ, consumatorul fiind in imposibilitatea de a achiziționa produsele, a mai transmis Paul Anghel, directorul general ANPC, pe Facebook.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te