Cum poți „salva” 1.000 de lei la înmatricularea mașinii. Nici nu trebuie să ieși din casă

DE Alexandra Lupascu | Actualizat: 27.02.2024 - 17:23
Cum poți „câștiga” 1.000 de lei la înmatricularea mașinii. Nici nu trebuie să ieși din casă Foto: Pexels (fotografie cu caracter ilustrativ)

Şoferii români îşi vor putea înmatricula online maşinile, printr-o aplicaţie, după ce Camera Deputaţilor a adoptat, astăzi, proiectul de lege care prevede acest lucru.

SHARE

Proiectul adoptat de Camera Deputaţilor în calitate de for decizional merge la promulgare la preşedintele Klaus Iohannis şi va intra în vigoare după promulgare şi după publicarea în Monitorul Oficial.

Potrivit proiectului de lege care prevede înmatricularea auto online pentru şoferii români, cetăţenii care doresc să înmatriculeze un vehicul, să transcrie dreptul de proprietate sau să radieze un vehicul din circulaţie vor putea face acest lucru fără să se mai deplaseze la un sediu al Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV), conform Antena3.

Din lipsa de timp, proprietarii de mașini împuternicesc o firmă să se ocupe de birocrația înmatriculării mașinii. Onorariul penstru o astfel de operațiune este de 1.000 de lei.

Cum poți „câștiga” 1.000 de lei la înmatricularea mașinii. Nici nu trebuie să ieși din casă

Cei care vor să o facă personal trebuie să știe că există o aplicaţie administrată de DRPCIV şi va permite românilor să introducă un set minim de date necesare identificării vehiculului şi, după caz, eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operaţiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulaţie, precum şi declarare fiscală sau radiere din evidenţele fiscale.

Ce prevede proiectul de lege adoptat pentru înmatriculare auto online

Proiectul adoptat de Camera Deputaţilor prevede modificări în OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, respectiv Codul Rutier.

Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări dezvoltă, administrează și gestionează platforma informatică privind furnizarea de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor de către autoritățile competente de înmatriculare.

Citește și: ElectricGate? Tesla a programat mașinile electrice să mintă, să afișeze o autonomie mai mare

Serviciile publice electronice furnizate prin intermediul platformei vizează:

a) intermedierea încheierii actelor translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;

b) încărcarea actelor translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, a extraselor din contractele de leasing, care să conțină cel puțin părțile, data încheierii contractului și datele de identificare ale vehiculului, precum și a proceselor-verbale de predare-primire, de către proprietarii acestora sau deținătorii mandatați, după caz, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, precum și transmiterea acestora prin mijloace automatizate către organele fiscale locale în scopul declarării sau radierii vehiculelor din evidențele fiscale;

c) încărcarea de către proprietar sau, după caz, de către deținătorul mandatat a documentelor necesare efectuării operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de înmatriculare sau radiere din circulație, stabilite prin ordinul ministrului afacerilor interne prevăzut la art. 19 și, după caz, transmiterea acestora prin mijloace automatizate către organele fiscale locale;

Citește și: Volvo recheamă 500.000 de automobile din toată lume. Posibile riscuri de incendii la motor

d) verificarea respectării prevederilor art. 159 alin. (5), respectiv alin. (5^1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, după caz, în situațiile prevăzute la lit. a) și b);

e) transmiterea datelor necesare declarării în vederea luării în/scoaterii din evidențele organului fiscal local, a dobândirii sau înstrăinării, după caz, a vehiculelor către organele fiscale locale, prin mijloace automatizate.

Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări, în calitate de administrator al platformei informatice nu răspunde pentru veridicitatea datelor înscrise în actele translative ale dreptului de proprietate.

Cine poate intermedia această procedură

Intermedierea încheierii actelor translative ale dreptului de proprietate se realizează prin punerea la dispoziția părților, în cadrul platformei informatice a unui model al contractului de înstrăinare-dobândire, în vederea completării cu datele necesare și exprimării voinței cu privire la înstrăinarea, respectiv dobândirea vehiculului.

Exprimarea voinței părților se realizează prin parcurgerea în mod corespunzător a pașilor de urmat în platforma informatică.

În termen de 5 zile de la data efectuării, prin intermediul platformei informatice a operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, autoritatea competentă de înmatriculare transmite în format electronic organelor fiscale locale competente următoarele informații și documente:

a) datele de identificare ale persoanelor care au dobândit dreptul de proprietate asupra vehiculului care face obiectul respectivei operațiuni, precum și ale deținătorului mandatat, după caz;

Citește și: O mare companie de autovehicule recheamă sute de mii de mașini în service. Ce probleme au?

b) datele de identificare și caracteristicile tehnice ale vehiculului;

c) confirmarea efectuării operațiunii de înmatriculare, de radiere din circulație sau de emitere a unui nou certificat de înmatriculare, după caz, precum și confirmarea declarării în scop fiscal și de radiere din evidențele fiscale;

d) actele translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, extrasele din contractele de leasing, care să conțină cel puțin părțile, data încheierii contractului și datele de identificare ale vehiculului, precum și procesele-verbale de predare-primire.

Citește și: Risc de incendiu, la baterii: Producătorul de camioane electrice Nikola a oprit vânzările

Prin solicitarea efectuării operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, prin intermediul platformei informatice și acceptarea termenilor și condițiilor de utilizare a acesteia, proprietarul sau deținătorul mandatat, persoana care înstrăinează sau persoana care dobândește dreptul de proprietate asupra vehiculului, după caz, își exprimă acordul de deschidere sau de închidere a unui raport juridic fiscal, după caz, cu organul fiscal local de la domiciliul acestuia. 

Drepturile și obligațiile de natură fiscală ce decurg din raportul juridic fiscal sunt opozabile atât acestora, cât și organului fiscal local.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te