Premierul Marcel Ciolacu a transmis că, odată cu promulgarea Legii Anastasia, inițiată de PSD, șoferii băuți, drogați sau fără permis care produc accidente mortale nu mai scapă de închisoare.
El afirmă că nu există nicio scuză pentru șoferii care conduc fără permis, sub influența alcoolului sau a substanțelor psiho-active și iau vieți nevinovate.
Legea prin care şoferii care se urcă băuţi la volan şi fără permis de conducere să ajungă direct la închisoare, cunoscută şi ca „Legea Anastasia”, denumită astfel în memoria fetiţei de patru ani care a fost ucisă, pe 1 iunie, în faţa casei.
Închisoare pentru șoferii băuți
Odată cu promulgarea Legii Anastasia, astfel de fapte vor fi pedepsite cu închisoare, fără posibilitatea suspendării pedepsei sub supraveghere.
Scopul acestei legi este de a reduce numărul accidentelor rutiere și de a salva vieți.
România se află în continuare în vârful clasamentelor sumbre privind numărul deceselor în accidente rutiere din Uniunea Europeană.
Inconștiența șoferilor, starea tehnică a mașinilor și infrastructura precară sunt factori care fac din accidentele rutiere o situație normală în România.
O statistică recentă a UNSAR confirmă această realitate și plasează România pe primul loc în Europa Centrală și de Est în ceea ce privește accidentele rutiere.
Cea mai mare rată a deceselor în accidente rutiere din UE
În 2022, România a avut cea mai mare rată a deceselor în accidente rutiere din întreaga Uniune Europeană: 85,1 persoane la 1 milion de locuitori.
Această cifră vine după un an în care România a înregistrat cel mai mic număr de accidente rutiere în ultimul deceniu, ceea ce arată că situația pe drumurile noastre este în continuare îngrijorătoare.
Aceste statistici arată care sunt cele mai periculoase intervale ale zilei pe străzile și drumurile din România.
Începutul anului 2023 a adus în atenție și prăbușirea Euroins, ceea ce arată că mulți români nu caută să aibă o asigurare minimă în caz de accident, din diferite motive.
Nu este surprinzător faptul că cel puțin 6 autovehicule din 100 înmatriculate în România sunt implicate anual în accidente rutiere soldate cu pagube materiale, vătămări corporale și decese, conform statisticii UNSAR.