Când Daciile au sunat singure la 112. Câte apeluri eCall au fost în ultimele luni

DE Daniel Toșa | 13.07.2021 - 12:45
Când Daciile au sunat singure la 112. Câte apeluri eCall au fost în ultimele luni/FOTO: Unsplash
Când Daciile au sunat singure la 112. Câte apeluri eCall au fost în ultimele luni/FOTO: Unsplash

Peste 4.200 de apeluri s-au înregistrat la 112 în intervalul ianuarie 2020 - iunie 2021 prin tehnologia eCall, instalată pe autoturismele noi, prin intermediul căreia, în caz de accident rutier, se transmit toate datele autoturisumului, inclusiv poziția geografică.

SHARE

Potrivit statisticilor serviciului de urgenţă 112, în perioada ianuarie 2020 - iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 de apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicaţii eCall. Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanşat automat la impact, iar în 3.436 de situaţii apelul a fost iniţiat de ocupanţii vehiculului, scrie Agerpres.

„Tehnologia eCall (...) permite declanşarea unui apel de urgenţă, în cazul în care există un eveniment rutier. Tehnologia eCall se bazează pe un modul de comunicaţii instalat la bordul maşinii şi configuraţiile din serviciul 112 pentru a permite preluarea acestor apeluri de urgenţă”, a declarat Chirica.

CITEȘTE ȘI: Alexia Eram povestește cum e să ai o mamă ca Andreea Esca: „E super greu”

„Sistemul eCall facilitează declanşarea automată în urma impactului şi, de asemenea, poate fi declanşat manual de către şofer sau unul dintre ocupanţii maşinii. Odată ce s-a declanşat acest apel de urgenţă, prin intermediul tehnologiei eCall sunt transmise o serie de date esenţiale pentru echipele de salvare (...) - poziţia geografică a vehiculului, sensul de deplasare (...) datele de identificare ale maşinii, seria, tipul de combustibil utilizat”, a mai adăugat Chirica.

„Preluarea acestor informaţii în serviciul 112 se realizează de către operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, care realizează interviul primar cu persoana din autovehicul şi mai departe transferă acel apel către agenţiile specializate de intervenţie, respectiv Poliţie, Pompieri şi SMURD”, a menţionat Cătălin Chirca.

CITEȘTE ȘI: Ioniță de la Clejani, după arestarea lui Fulgy: El se crede în filmele americane. Așa se promovează

El a precizat că în cazurile în care persoana este inconştientă şi se declanşează un apel eCall, acesta va fi transferat imediat către autorităţile de intervenţie.

Cătălin Chirca a spus că România, prin STS, a fost prima ţară din Europa care a reuşit implementarea la nivel naţional a serviciului de urgenţă eCall, în 2013, în cadrul unui program pilot şi că începând din aprilie 2018 toate maşinile fabricate la nivelul Uniunii Europene trebuie să aibă instalat sistemul de comunicaţii eCall.

Cristian Nevzoreanu, director comunicare şi responsabilitate socială al unui grup producător de autovehicule, a declarat că o maşină mai veche nu poate fi echipată cu un sistem eCall şi nu poate fi la fel de sigură precum una nouă.

El a adăugat că sistemul eCall este configurat să se declanşeze în cazul unui accident grav, care duce la deformări structurale ale maşinii.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te