Astfel, instituția în fruntea căreia este Renate Weber (ex-ALDE) cere Prefectului Municipiului București să atace în contencios hotărârea Consiliului General al Municipiului București.
Citește și: De ce Avocatul Poporului nu acționează în cazul Alexandrei, deși are atribuții? ANALIZĂ PE ROL
Avocatul Poporului s-a sesizat din oficiu în acest caz.
„În urma examinării actelor normative în vigoare, Avocatul Poporului consideră, între altele, că HCGMB nr. 371/2019 nesocotește normele legale în aplicarea cărora a fost dată și stabilește competența alternativă a polițiștilor rutieri sau locali în constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor principale, iar nu competența exclusivă a polițiștilor rutieri, astfel după cum aceasta este reglementată de lege. HCGMB decide că, în calitate de agenți constatatori, polițiștii locali pot dispune măsura ridicării, prevederi ce contravin în mod flagrant art. 64 din OUG nr. 195/2002 și art. 2031 și art. 2032 din HG nr. 1361/2006.
În același timp, în opinia Avocatului Poporului HCGMB este un act administrativ care ar fi trebuit să se limiteze la a reglementa măsuri tehnice de realizare a ridicării și depozitării autovehiculelor în sarcina operatorilor si nu să reglementeze atribuții în sarcina polițiștilor rutieri, statutul juridic și atribuțiile acestora fiind reglementate prin lege specială”, susține Avocatul Poporului, într-un comunicat remis redacției.
Primăria Capitalei a anunțat că, din 26 august, mașinile parcate neregulamentar vor fi ridicate, odată cu intrarea în vigoare a hotărârii Consiliului General, potrivit Agerpres. Sunt vizate autovehiculele parcate pe principalele artere din Capitală, care blochează circulaţia ambulanţelor și maşinilor de pompieri, precum şi accesul în spitale, şcoli, instituţii publice, dar şi circulaţia mijloacelor de transport public sau activitatea utilajelor de deszăpezire şi salubrizare.
Citește și: Mașinile poluante, acces taxat în centrul Bucureștiului. Cele din provincie, cu taxă în Capitală
Maşinile vor fi ridicate de Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti, una dintre cele 20 de companii municipale contestate în instanță de PNL și USR.
Suma minimă de plată pentru o mașină ridicată va fi de 500 de lei. Șoferii vor avea de plătit următoarele taxe:
Tarifele de ridicare sunt: 200 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la cinci tone, inclusiv; 270 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste cinci tone.
Tarifele de transport sunt: 150 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la cinci tone, inclusiv; 200 de lei pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste cinci tone.
Tarifele de depozitare: În funcţie de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 de lei pe zi. Contravaloarea operaţiunii de depozitare se calculează pe intervale de 24 de ore începând cu data şi ora depozitării, nefracţionat.
Citește și: Încă un cadou pentru Biserică de la Firea: mașinile Patriarhiei, scutite de taxa de poluare