Autostrada A8 a intrat „în linie dreaptă”. Va costa 7,5 miliarde de euro și va avea 265 de poduri

DE Alin Crișan | Actualizat: 01.12.2023 - 08:53
Autostrada A8 a intrat „în linie dreaptă”. Va costa 7,5 miliarde de euro și va avea 265 de poduri - Foto: Ziarul de Iași/ Imagine cu caracter ilustrativ

Autostrada A8 a intrat „în linie dreaptă”. Va costa 7,5 miliarde de euro și va avea 265 de poduri.

SHARE

După aproape 20 de ani de la invocarea necesităţii construirii unei autostrăzi est-vest, jumătate din traseul schiţat atunci a devenit oficial.

Autostrada A8 a intrat „în linie dreaptă”. Va costa 7,5 miliarde de euro și va avea 265 de poduri

De ieri, sectorul montan al A8 (Miercurea Nirajului – Leghin/Tg. Neamţ) are indicatorii tehnico-economici aprobaţi prin hotărâre de guvern. Tronsonul măsoară 159 km şi reprezintă jumătate din lungimea Autostrăzii Unirii între Prut şi Tg. Mureş.

Dacă punem la socoteală şi capetele tronsonului montan, unul atribuit deja (Moţca-Leghin/Tg. Neamţ) şi unul încă în licitaţie (Tg. Mureş-Miercurea Nirajului), putem să spunem că 2/3 din A8 sunt pe cale să intre în şantier.

„Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, precizează articolul 2 din hotărârea adoptată cu privire la sectorul montan al A8.

Valoarea totală estimată pentru cele şase loturi în care a fost împărţit tronsonul – şi care urmează să fie scoase separat la licitaţie pentru proiectare şi execuţie – este de 37,48 miliarde de lei (TVA inclus).

Pe cei 159,2 km se vor regăsi 265 de poduri, viaducte şi pasaje, 47 de tuneluri şi 5 noduri rutiere, precum şi 8 spaţii de servicii, 8 parcări de scurtă durată şi două centre de întreţinere şi coordonare.

Fostul consilier al ministrului Transporturilor, acum director interimar al Companiei Naţionale pentru Investiţii Rutiere, ne-a spus plin de satisfacţie că nu mai e loc de întors cu acest segment dificil de construit.

Cătălin Urtoi nu şi-a ascuns însă unele temeri că licitaţiile pentru cele şase loturi ar putea să treneze dacă documentaţia, respectiv caietele de sarcini, nu vor fi făcute „ca la carte”.

Amintim că procedura pentru atribuirea contractului de construire a podului peste Prut care va lega A8 de reţeaua rutieră a Republicii Moldova este suspendată de mai bine de două luni şi jumătate pe motiv că sunt foarte multe cereri de clarificare care necesită răspuns.

Citește mai multe pe Ziarul de Iași.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te