Au apărut primele probleme la autobuzele care circulă pe linia de tramvai în București

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 02.07.2020 - 17:55
Foto: Club Feroviar

La nici 48 de ore după ce primarul general Gabriela Firea și-a pus în practică ideea ca autobuzele să circule pe linia de tramvai a apărut o nouă problemă. S-a lipit mastic pe roțile autobuzelor noi Otokar cumpărate de nici doi ani de zile din Turcia.

SHARE

Problema a fost semnalată de un utilizator al Forumului Metrou Ușor, care a postat și două fotografii.

„Se pare că avem și ceva probleme. Cauciucurile autobuzelor au început să acumuleze mastic de la etanșarea șinei de tramvai. E posibil să fie ceva de scurtă durată, până se dezlipește complet masticul în surplus. Din ce am înțeles, în alte țări autobuzul nu merge direct pe linia de tramvai, ci cu roțile de o parte și de alta a liniei. La noi nu prea e posibil așa ceva din cauza gardurilor și a peroanelor care nu au fost concepute pentru a circula în acest regim, decât direct pe linie”, a scris forumistul gexge, potrivit Clubferoviar.ro

Anvelopele noi ale autobuzelor Otokar ce circulă pe liniile de tramvai sunt grav afectate. Și nu numai autobuzele au de suferit. „Probleme apar mai mult la tramvaie, pentru că roțile autobuzelor calcă doar pe una din linii de pe fiecare sens și se modifică un pic echlibrul. Dar băieții noștri (vatmanii – n.red.) știu cum să procedeze și să fie atenți”, a declarat pentru Club Feroviar Vasile Petrariu, președintele Sindicatului Transportatorilor București din cadrul Societății de Transport București.

Problema a fost semnalată pe Facebook și de Valer Ciobănescu, fost lider sindical la RATB.

„Acesta este doar începutul. Așteptăm să și plouă ori sa ningă, să vedeți probleme de derapaj ori lipsa frânării în siguranță pe linia de tramvai. Anvelope încărcate cu asfalt sau mastic de la etanșarea șinelor de tramvai, apărute la Otomanele STB-SA, ce au avut curaj să intre pe traseul acestora. Și lucrurile nu se opresc aici, deoarece în timpul mersului, roțile directoare nu mai au aderență iar rostogolirea acestora nu este uniformă și produce vibrații în sistemul de direcție, cu posibile smuciri necontrolate ale volanului”, a scris fostul lider de sindicat pe rețeaua de socializare.

Club Feroviar a mai descoperit că acolo unde refugiile sunt față în față, nu pot încăpea simultan un autobuz și un tramvai, unul pe un sens și celălalt pe sensul opus.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te