Supersonic, dar silențios. Avionul NASA care va revoluționa zborul

NASA dezvoltă o tehnologie supersonică care va reduce la jumătate durata zborurilor transcontinentale.
Coridorul aerian dintre coasta de est și cea de vest este unul dintre cele mai aglomerate din Statele Unite. Într-o zi obișnuită, mai mult de 100 de zboruri fac călătoria de șase ore dintre Big Apple (New York – n.r.) și Tinseltown (Hollywood – n.r.).
NASA a primit unele critici pentru dezvoltarea unei tehnologii care ar putea să contribuie la emisiile de carbon și la încălzirea globală. Odată ce NASA și Lockheed vor dovedi autorităților de reglementare că avioanele supersonice pot produce niveluri de zgomot acceptabile pentru public, ei intenționează să se concentreze asupra problemelor de mediu. Emisiile și eficiența consumului de combustibil sunt dincolo de sfera misiunii X-59, spune Peter Iosifidis, manager de program X-59 la Lockheed
Martin. Beneficiarii potențiali ai călătoriilor supersonice, cel puțin la început, vor fi clienții cu mulți bani. „Astfel de zboruri nu vor fi disponibile pentru vacanțe către Disney World. Sunt proiectate pentru călătorii care trebuie să ajungă rapid într-un loc și să se întoarcă de acolo în liniște “, spune Vik Kachoria, președinte și CEO al Spike Aerospace, care construiește un avion supersonic pentru rutele transoceanice. „Ca în cazul majorității produselor noi, cei influenți sunt mai probabil să fie primii care le adoptă“, spune Iosifidis. Dar, odată ce tehnologia este preluată, prețurile scad adesea.