Problemă de matematică virală pe Internet: ”9 - 3 ÷ 1/3 + 1 = ?” Atenție: răspunsul nu este 9

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 04.08.2023 - 11:15
Problema de matematică virală pe internet Foto: Daniel Toșa

Azi vă propunem o problemă de matematică viralizată pe internet. Este ușoară pentru elevii de gimnaziu însă pune la grea încercare mințile adulților. Specieliștii spun că rezolvarea unor astfel de provocări reduc stresul și stimulează creativitatea. Așadar, 9 - 3 ÷ 1/3 + 1 = ?

SHARE

Problema de matematică de azi nu este foarte simplă însă nici nu face parte din categoria celor mai grele exerciții din manualele școlare. 

Dar este nevoie de atenție pentru a găsi răspunsul corect. Mulți au găsit imediat o rezolvare: 9. Raspunsul este greșit.

Citiți mai departe rezolvarea.

Problemă de matematică virală pe Internet: ”9 - 3 ÷ 1/3 + 1 = ?” Un ajutor: răspunsul nu este 9

Dacă ai încercat în mod activ să rezolvi acest teaser, acest lucru ar fi trebuit să îți stimuleze creativitatea și să-ți reducă stresul. 

Acceptând astfel de exerciții provocatoare, îți poți antrena creierul să gândească ”în afara cutiei” și să vină cu soluții inovatoare la probleme. Dacă ați venit cu un răspuns pentru acest joc de inteligență, verificați mai jos pentru a vedea dacă ați ghicit corect.

9 – 3 ÷ 1/3 + 1=?

Majoritatea calculatoarelor nu vor grupa 1/3, așa că se ajunge la următoarul calcul:

9 – 3/1/3 + 1

= 9 – 3/3 + 1

= 9 – 1 + 1

= 9

Citește și: O problemă de matematică de clasa a III-a, devenită virală pe internet: ”10-2(3+2)=?”. O rezolvi?

Acesta este răspunsul greșit, după cum vă spuneam la începutul acestui articol.

Răspunsul corect se găsește grupând 1/3 cu paranteze și urmând ordinea operațiilor, având prioritate împărțirea.

9 – 3 ÷ (1/3) + 1

= 9 – 9 + 1

= 0 + 1

= 1

Raspunsul corect este 1.

Cum ajută matematica?

Citește și: Problema de matematică virală pe Internet: ”2x2+4(2+2)=?” Cum o rezolvi în câteva secunde

Matematica este un exercițiu și hrană pentru creier. Unii cercetători au constatat că matematica împiedică apariția bolii Alzheimer. 

În timp ce rezolvăm o problemă sau un exercițiu de matematică creierul nostru face conexiuni neuronale, ne ajuta să gândim din mai multe puncte de vedere o problemă și să luam decizia corectă luând în calcul probabilitatea de a ajunge la rezultatul cerut și consecințele în care rezultatul nu este cel scontat. Același lucru îl facem și în viață. Unii, cu mai puțină gândire logică ajung în situații nedorite. Și ca să schițam puțin, putem spune că matematica ne oferă:

• O bază de gândire sistemică .

• Capacitatea de a analiză și de a rezolva probleme .

Citește și: Problema de matematică ce se poate rezolva în cel mult 1 minut. ”14:2(5-2x2)-7=?” Tu ai reușit?

• Încrederea de a aborda sarcini necunoscute.

• Abilități de gândire secvențială pentru a ajunge la rezultate corecte sau concluzii logice .

• Abilități de precauție și de ordine în gândire în rezolvarea unor probleme pentru a ajunge la rezultatul cerut.

• Învățarea prin încercare și eroare și folosirea mai multor informații care ne ajută să ajungem la o concluzie logică.

Încă din primii ani de viață copilul are la dispoziție jucării cu forme și culori diferite pentru a-i stimula creierul.

De mic, copilul învață să facă asocieri și alegeri logice. Jucăriile special concepute pentru cei mici au la bază gândirea și logica matematică. Faptul că unui copil mic i se cere să potrivească o jucărie de forma hexagonală în spațiul potrivit cu aceeași formă este o conexiune.

Citește și: Problema de matematică de clasa a III-a care încurcă adulții: ”10:2(2+5)-7=?” Crezi că ai răspunsul?

Când îl învățam culorile, îi cerem să ne aducă o jucărie roșie. În momentul în care copilul se îndreaptă spre jucăria indicată el face o conexiune care l-a ajutat să învețe că mașinuța preferată are culoarea roșie.

Toate aceste conexiuni sunt utile în învățarea tuturor materiilor de la școală și ne vor ajuta să ne adaptăm ușor la un serviciu în care vom întâlni noi provocări, se arată pe site-ul 123edu.ro.

Citește și: Problemă de matematică pentru gimnaziu: ”6÷2(1+2) = ?” Răspunsul pare simplu. Accepți provocarea?

Creierul nostru are nevoie de antrenament zilnic și astfel ne vom putea bucura de o minte organizată, care e capabilă să raționeze corect și să ia decizii bine gândite.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te