Care este cea mai bună companie aeriană din lume? Pe ce loc se află TAROM-ul românesc?

DE Eduard Niculescu | Actualizat: 17.02.2025 - 19:29
Care este cea mai bună companie aeriană din lume - Foto: Pexels/RDNE stock project (cu rol ilustrativ
Care este cea mai bună companie aeriană din lume - Foto: Pexels/RDNE stock project (cu rol ilustrativ
Care este cea mai bună companie aeriană din lume
Care este cea mai bună companie aeriană din lume

Cea mai bună companie aeriană din lume a fost desemnată după o analiză efectuată de unul dintre site-urile specializate din domeniul aviației comerciale. Pe de altă parte, locul ocupat de companiei TAROM într-un asemenea top nu este deloc una care să ne bucure.

SHARE

Care este cea mai bună companie aeriană din lume? Korean Air a fost desemnată „Compania aeriană a anului 2025” de către AirlineRatings.com. Unde se situează compania românească de stat TAROM?

Care este cea mai bună companie aeriană din lume? Pe ce loc se află TAROM-ul românesc?

Aceasta este a doua oară când Korean Air primește această distincție, după ce a câștigat anterior în 2021.

Compania aeriană din Coreea de Sud s-a clasat pe primul loc în evaluarea AirlineRatings.com a peste 350 de companii aeriene din întreaga lume.

Citește și: Unde poți zbura cu TAROM, plătind un bilet de doar 100 de lei. Până când e valabil

Premiul „Compania aeriană a anului 2025” se bazează pe o evaluare care ia în considerare factori precum ratingurile de siguranță, recenziile pasagerilor, vechimea aeronavelor, profitabilitatea, evaluările claselor de locuri, incidentele și accidentele majore, eforturile ESG și excelența operațională, după cum a raportat Business Korea, scrie Jerusalem Post.

„Korean Air a stabilit un reper istoric prin achiziționarea cu succes a Asiana Airlines și se pregătește pentru viitor. Aceasta conduce modernizarea flotei sale prin investiții continue în aeronave de ultimă generație”, a declarat Sharon Petersen, CEO al AirlineRatings.com.

Korean Air a fost desemnată cea mai bună companie aeriană din lume - Foto: Korean Air

Fuziunea de succes cu Asiana Airlines, descrisă drept cea mai mare consolidare din istoria aviației asiatice, a contribuit la creșterea Korean Air, prin extinderea cotei de piață și a eficienței operaționale.

Angajamentul Korean Air față de modernizarea flotei este evident prin introducerea de noi aeronave, precum Boeing 787-10 și Airbus A350-900.

TAROM, departe de cele mai bune companii aeriene din lume

Compania aeriană a fost lăudată pentru configurația spațioasă a scaunelor și pentru serviciile atente din timpul zborului.

O caracteristică remarcabilă este aeronava Boeing 787-10, introdusă în iulie anul trecut, care dispune de monitoare de înaltă rezoluție de 33 de centimetri.

AirlineRatings.com a remarcat serviciile de bord atente ale Korean Air, facilitățile complete pe zborurile lung-curier și extinderea opțiunilor de divertisment, după cum a raportat traveldailymedia.com.

Boeing 787-10 oferă scaune de top în industrie, cu o capacitate de înclinare de 120 de grade și tetiere reglabile.

Citește și: 3 cauze ce au prăbușit un Boeing 737. România are 8 astfel de avioane. Pilot: „Vremea lor a trecut”

Korean Air a făcut progrese în îmbunătățirea meselor din timpul zborului, ca răspuns la cererile clienților. Compania a introdus un serviciu de precomandă pentru mesele din timpul zborului pentru pasagerii clasei Prestige pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor.

În ianuarie 2023, compania aeriană s-a clasat pe locul 8 în topul celor mai sigure 25 de companii aeriene din lume realizat de AirlineRatings.com și a primit punctaje ridicate în ceea ce privește confortul și siguranța pasagerilor.

Din top 5 cele mai bune companii aviatice mai fac parte, în ordine: Qatar Airways, Air New Zealand, Cathay Pacific și Singapore Airlines.

Pe de altă parte, într-un clasament realizat la finalul anului trecut de AirHelp 2024, compania românescă de stat TAROM ocupă abia locul 102 din 109, potrivit Blick.

Citește și: Cauza tragediei aviatice din Coreea de Sud. Peste 160 de pasageri, confirmați morți

Topul a fost realizat pe baza reclamațiilor clienților, a respectărilor timpilor de sosire/plecare și a feedback-ului de la pasagerii din 54 de țări cu privire la calitatea mâncării pe zbor, a confortului și a serviciilor echipajului.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te