Lara Croft, apocalipsa acum. Ediția a treia

DE Newsweek România | Actualizat: 28.09.2018 - 08:23
Cea de-a treia ediţie din seria Tomb Raider, având-o pe Croft în rolul principal, este despre „deciziile pe care le iei după ce lucrurile nu merg bine“

Legendara aventurieră Lara Croft învaţă din greşelile ei, îşi arată latura umană şi, da, salvează lumea.

SHARE

Lara Croft, start al culturii pop şi eroina popularului joc video Tomb Raider, a trecut prin clipe grele. S-a luptat şi a dus la capăt două jocuri din trilogia planificată, Tomb Raider şi Rise of the Tomb Raider, dejucând planurile unor personaje malefice. În ultima ediţie a jocului, Shadow of the Tomb Raider, Croft însăşi se face vinovată de cea mai diabolică faptă, cu consecinţe importante. Fără să vrea, declanşează apocalipsa.

Sfârşitul lumii îi dă lui Croft şansa de a-şi demonstra calităţile care au transformat-o în legendara aventurieră a ultimilor 20 de ani de jocuri şi filme, inclusiv pelicula din 2001 cu Angelina Jolie în rolul principal, Lara Croft: Tomb Raider. Dar are totodată şi oportunitatea de a înflori în personajul care a fost întotdeauna menită să devină.

Jocul începe cu goana lui Croft pentru a pune la adăpost un preţios pumnal antic cunoscut sub denumirea de Cheia lui Chak Chel, ascuns adânc într-o peşteră sacră. Fără intenţie, ignoră o pictură murală imensă aflată fix deasupra capului ei care avertizează despre declanşarea apocalipsei dacă cineva îndrăzneşte să fure mult râvnitul premiu. Scena aminteşte de deschiderea peliculei din 1981, Raiders of the Lost Ark, când Indiana Jones fuge dintr-o peşteră cu un pas înainte de prăbuşirea unui bolovan imens. În loc să fugă de un bolovan, Croft îşi petrece întregul joc fugind printr-un oraş care se prăbuşeşte în jurul ei pe măsură ce lumea este redusă la ruine.

Croft fură pumnalul pentru ca acesta să nu cadă în mâinile lui Dominguez, care conduce un grup infam de căutători de comori. Planul lui de a elibera omenirea de păcat şi slăbiciuni presupune distrugerea şi apoi reconstruirea lumii. În mod ironic, Croft este cea care porneşte procesul.

Sfârşitul lumii îi dă lui Croft şansa de a-şi demonstra calităţile care au transformat-o în legendara aventurieră a ultimilor 20 de ani de jocuri şi filme

Croft îşi petrece mare parte din joc încercând să readucă lumina şi căldura într-o lume pe care chiar ea a transformat-o într-una rece şi întunecată. Iar acest lucru presupune o superputere neconvenţională: simpla bunătate umană. Sunt multe probleme pe care le rezolvă pur şi simplu vorbind cu oamenii şi găsindu-şi locul în comunităţile pe care le întâlneşte, spune scenarista şefă a jocului Shadow of the Tomb Raider, Jill Murray. Într-una dintre scene, Croft descoperă amplasamentul unui mormânt antic. După disputa iniţială referitoare la deschiderea lui, e mult mai puţin tentată să dea buzna înăuntru. Preferă să se aşeze şi să împartă o bere cu unul dintre localnici, cel care îi dezvăluie pericolele care o aşteaptă.

„Nu e întotdeauna vorba despre cine e mai rapid, mai puternic sau are idealuri mai pure“, spune Murray. „Este vorba despre deciziile pe care le iei după ce lucrurile merg rău. Cum accepţi ceea ce ai făcut şi mergi mai departe?“.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te