Cine este actrița „cu 100 de chipuri” care și-a pierdut soțul și fratele la doar o lună distanță

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 13.10.2023 - 19:14
Cine este actrița „cu 100 de chipuri” care și-a pierdut soțul și fratele - Foto: Facebook/ Studiourile Buftea
Cine este actrița „cu 100 de chipuri” care și-a pierdut soțul și fratele - Foto: Facebook/ Studiourile Buftea

Olga Delia Mateescu, una dintre cele mai iubite actrițe ale României, a jucat în 100 de piese de teatru și de filme. Puțini știu însă că a trecut prin mai multe momente grele în viață, dar două drame i-au marcat cu adevărat existența.

SHARE

Olga Delia Mateescu a avut parte de drame cumplite care i-au marcat viața. În doar o lună și-a pierdut și soțul, dar și fratele, iar apoi a trăit ani de zile cu frica pentru cei dragi. 

A fost o actriță cu 90 de roluri în teatru și 10 roluri în televiziune. În total, 100 de chipuri.

Dramele actriței Olga Delia Mateescu

A jucat în neumărate roluri celebre pe scena Naţionalului bucureştean, unde activat timp de 30 de ani, a jucat în filme pentru marele şi micul ecran, a scris şi regizat piese de teatru, a scris volume de teatru şi proză scurtă, a avut participări la producţii radiofonice.

Citește și: Actrița care te hipnotiza cu privirea, îndrăgostită de partenerul din film. Rămâne singură la 48 ani

Moartea a doi oameni dragi în decurs de două luni, soțul și fratele ei, au pus-o la pământ pe Olga Delia Mateescu. Familia, însă, a ridicat-o de jos, cu grijă și multă iubire.

„Am devenit și profesor universitar, eram în legătură cu multe generații și nu puteam crede că există nu mai pot'. Asta până când soțul meu, Eugen Ungureanu, a murit fulgerător, iar la o lună după, fratele meu a căzut cu planorul.

Cine este actrița „cu 100 de chipuri” care și-a pierdut soțul și fratele la doar o lună distanță

A doua înmormântare la două luni după Eugen. Un an nu i-am dat mașina băiatului meu, de frică să nu mi-l spulbere cerul și pe el. Apoi, copiii în primul rând, apoi prietenii, m-au pus pe picioare cu grija lor. Iar astăzi am din nou o familie mare„, a declarat Olga Delia Mateescu pentru fanatik.ro.

Actrița își amintește orimele zile la Institutul de Teatru

„Am apărut la examen cu nişte tocuri de 8 centimetri şi mă mai dusesem şi pentru prima oară în viaţa mea la coafor. Eram posesoarea unui coc cu care mă simţeam foarte prost. Consider că, în momentul când am apărut în faţa comisiei, eram o persoană de 1.82-1.85 cm care începuse să miaune câteva poezii sensibiloase.

 Aşa că am picat furtunos. Am făcut un an de latină şi greacă veche şi-n timpul ăsta am frecventat Teatrul Podul, aflat la începuturile lui. Îi ţin minte de acolo pe Gelu Colceag, pe Mircea Diaconu, pe Florin Zamfirescu.

Aceea a fost o perioadă fabuloasă pentru mine. Era începutul… noi am vopsit pereţii, noi făceam luminile, noi scriam textele, era minunat”, spune artrista pentru ziarulmetropolis.ro

Comunsim cu Ibsen și Cehov

Actrița spune că, deși a fost o perioadă complicată, și-a făcut meseria și în comunism. „Am luat-o ca atare. Noi, actorii încercam să ne facem meseria cât puteam de bine, coordonaţi de regizorii noştri. Repertoriul cuprindea un anume număr de piese contemporane româneşti propagandiste.

Actorii trebuiau să facă bici din acele personaje model, prin încercarea de a le găsi latura umană, totuşi. Dar ăsta era meritul actorilor vremii. În rest, se puneau în scenă marii dramaturgi: Sartre, Cehov, Shakespeare, Ibsen, Goldoni, Moliere, Lope de Vega”.

„E adevărat că aveam spectacole care erau vizionate de 7, 8, 9 ori înainte de a primi acceptul cenzurii. Iar asta era frustrant. Se schimbau cuvinte, ţineau la câteva amănunte care erau aberante: nu aveai voie să porţi un anume costum… Erau lucruri greu de acceptat pentru un creator.

Cred că cenzura era, în mare parte, asumată interior de către oameni. Asta se petrecea din cauza educaţiei primite, resimţite ca o presiune continuă asupra ta, în acea epocă. Astfel că ajunsesem să facem câteodată lucrurile într-un anume fel, încă de la început, ştiind că astfel vom trece de cenzură”, spune actrița

Pe lângă actorie a scris și cărți

Olga Delia Mateescu s-a născut la 6 noiembrie 1949 la Livezile, în judeţul Bistriţa – Năsăud, fiind fiica actriţei Aura Râmniceanu şi a medicului Igor Volosievici. La vârsta de trei ani părinţii ei se despart, Olga mutându-se cu mama ei la Reşiţa unde parcurge studiile liceale.

A absolvit în anul 1969 Facultatea de Filologie din cadrul Universităţii Bucureşti – Secția Limbi romanice și clasice, iar în anul 1973 a absolvit şi Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică, la clasa profesorului Dem Loghin.

În perioada în care studia filologia a făcut parte din trupa teatrului studenţesc Podul, unde s-a întâlnit cu viitorii mari actori Florin Zamfirescu, Mircea Diaconu, sau Gelu Colceag, iar în anul 1973, la absolvirea IATC i s-a decernat Premiul Şcolilor de Teatru.

Citește și: Moartea stranie a lui Adrian Pintea. Soția spune că l-a ajutat să treacă „dincolo”. Evita medicii

Este autoarea volumnelor „E…”, Editura Muzeul Literaturii Române, 2007, „Câinele doctorului” (teatru), Editura Tracus Arte, 2008, „Vorbirea. Joc al identităţii”, Editura Tracus Arte, 2009, „Teatru”, vol. I, II, Editura Tracus Arte, 2012, „Manuscrisul din ape”, Editura Neverland, 2012,

„Memoriile unui om prost”, Editura eLiteratura, 2013, „Scena crimei” (1) – volum de piese poliţiste (autori: Horia Gârbea, Denis Dinulescu, Olga Delia Mateescu), Editura Tritonic, 2015, „Basme cu O-Glinda”, Editura Tracus Arte, 2017 şi “București Noir”, antologie apărută la editura Tritonic, 2017.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te