Forțele Aeriene ale SUA investesc într-un sistem de transport care, într-o zi, ar putea transporta 100 de tone de marfă sau personal cu o rachetă în orice loc de pe Pământ în maximum de 90 de minute.
Denumit Rocket Cargo, sistemul ar putea începe testele preliminare anul viitor.
Citește și: Racheta Oreșnik cu care Putin amenință România, făcută cu piese occidentale. Ce firme le produc?
US Air Force lucrează la o rachetă cargo ce poate transporta 100 tone oriunde în doar 90 de minute
Informaticianul olandez Edsger Wybe Dijkstra a spus odată că „Există doar două viteze care merită: instantanee și de mers pe jos”.
Încă nu am ajuns acolo, dar Laboratorul de Cercetare al Forțelor Aeriene ale SUA (AFRL) dorește să împingă un capăt al spectrului un pic mai aproape de punctul instantaneu cu proiectul său Rocket Cargo.
Parte a programului REGAL (Rocket Experimentation for Global Agile Logistics), Rocket Cargo urmărește să dezvolte o rachetă de transport comercială reutilizabilă, capabilă să intre pe o traiectorie suborbitală și să aterizeze oriunde pe Pământ în 60 până la 90 de minute.
Mai mult, se așteaptă ca „vehiculul” final să aibă capacitatea de încărcare a unui avion de transport Globemaster III. Asta înseamnă 77 de tone de alimente dintr-o dată, relatează newatlas.com.
Citește și: Polonia testează prima rachetă balistică în 3 trepte. Îl lovește pe Putin în câteva minute
Proiectul este mult mai complex decât construirea unei rachete cu o capacitate mare de încărcare sau chiar și a uneia care poate ateriza cu motor și care este reutilizabilă. Acest tip de rachetă este deja în dezvoltare la mai multe companii.
Obiectivul REGAL este un sistem logistic complet, la fel de funcțional și complet integrat ca orice aripă militară de transport aerian.
Cu alte cuvinte, imaginați-vă o rachetă care ar putea transporta un detașament complet de pușcași marini americani sau un transport umanitar de la Baza Forțelor Spațiale Vandenberg la Outer Nowhere, de cealaltă parte a planetei, în mai puțin timp decât v-ar lua să ajungeți cu trenul de la București la Sinaia, de exemplu, și la un cost comparabil cu operațiunile tradiționale de transport aerian de mărfuri.
Citește și: Racheta „Demonul vântului”.Loveste chirurgical la 200 km. Urmărește ținte in miscare ziua și noaptea
Ca parte a acestui efort, AFRL a semnat un acord cu Rocket Lab USA pentru a efectua un zbor orbital nu mai devreme de 2026, care este descris ca un test de esențial.
Utilizând una dintre rachetele reutilizabile de transport mediu Neutron de la Rocket Lab, capabilă să transporte o sarcină utilă de 13 tone, misiunea va fi plasată pe o traiectorie similară celei utilizate într-o misiune de transport, iar datele vor fi colectate pentru a construi viitoarele vehicule cele mai capabile să efectueze astfel de misiuni cu un minim de probleme.
Misiunea - test va consta într-o reintrare controlată în atmosferă, în timpul căreia telemetria va monitoriza temperatura, presiunea, forțele de accelerație, fluxul de căldură, efectele asupra elementelor structurale, materialelor și sistemelor vehiculului până la faza de aterizare și recuperare.
Datele vor fi apoi utilizate pentru validarea viitoarelor modele de misiune și pentru a asigura siguranța oricărei încărcături utile transportate. Acest lucru este deosebit de important în cazul în care pasagerii sunt incluși în manifest, deoarece rachetele adaptate pentru oameni trebuie să funcționeze în cadrul unor toleranțe foarte stricte, deoarece oamenii devin un pic moi atunci când lucrurile merg prost.
„Neutron este o nouă opțiune puternică de lansare care va stabili un nou standard de performanță, accesibilitate și fiabilitate pentru utilizatorii spațiali guvernamentali și comerciali în lansarea medie”, a declarat Sir Peter Beck,fondator și CEO Rocket Lab.
„Această oportunitate pentru US Air Force nu numai că ajută la avansarea logisticii spațiale, dar demonstrează și un grad ridicat de încredere al DOD în capacitățile Neutron.
Anticiparea este mare pentru zborul inaugural al Neutron din acest an și suntem încântați să prezentăm Neutron ca o platformă pentru cercetare și dezvoltare pentru logistica punct-la-punct pentru DoD”, a adăugat Peter Beck.