Inovații pentru siguranță sporită pe două roți

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 05.07.2019 - 07:15

Siguranța este una dintre cele mai presante provocări de pe piața motocicletelor, având în vedere că riscul de deces într-un accident este de până la de 20 de ori mai mare pentru motocicliști decât pentru șoferii de autoturisme.

SHARE

Iar specialiștii caută noi soluții și inovează permanent. Cum în cazul mașinilor sistemele inteligente de asistență și soluţiile integrate de conectivitate au început să dea rezultate, aceste tehnologii sunt, încet, încet, adaptate și introduse și pe motoare.

După ABS, sistemul care previne blocarea roților la frânare, un pas important în direcția prevenirii accidentelor pe două roți îl reprezintă, potrivit specialiștilor Bosch, integrarea sistemelor de asistență pe bază de senzori radar.

De exemplu, pilotul automat adaptiv (ACC), care reglează viteza vehiculului la fluxul de trafic și menține distanța de siguranță necesară, poate preveni în mod eficient coliziunile din spate cauzate de distanța insuficientă față de autovehiculul din față.

Pe lângă faptul că oferă mai mult confort la rulare, ACC le permite motocicliștilor să se concentreze mai mult asupra drumului, în special în trafic cu densitate mare.

De asemenea, cum în trafic orice clipă de neatenție este periculoasă, Bosch a dezvoltat un sistem de avertizare privind coliziunile, similar cu cel montat pe mașini, și pentru motociclete.

Sistemul se activează odată cu pornirea vehiculului și îl asistă pe motociclist în toate intervalele de viteză relevante. Dacă detectează că un alt autovehicul se află la o distanță periculos de mică, iar motociclistul nu ia nicio măsură, sistemul îl avertizează printr-un semnal sonor sau vizual.

Sistemul de control al stabilității pentru motociclete, MSC, este primul sistem de siguranță multifuncțional pentru vehiculele cu două roți. Prin monitorizarea parametrilor motocicletei, precum unghiul de înclinare, sistemul poate regla instantaneu intervențiile sale electronice de frânare și accelerare pentru a se conforma situației de rulare.

Astfel, sistemul Bosch poate preveni înclinarea prea mare într-o parte a motocicletei sau îndreptarea bruscă și incontrolabilă a acesteia la frânarea în viraje, acesta fiind locul unde se petrec majoritatea accidentelor.

Noul senzor 6D al sistemului MSC este cel mai compact și mai ușor model de pe piață. Acesta îmbunătățește semnificativ flexibilitatea la urcare și este mai puțin predispus la vibrații.

Un alt capitol important pentru siguranța pe două roți este conectivitatea. Bosch testează un sistem de comunicații motocicletă-autoturism, care permite schimbarea de informații, precum tipul autovehiculului, viteza, poziția și direcția de deplasare, între vehiculele aflate pe o rază de câteva sute de metri.

Astfel, un șofer ar putea afla, de exemplu, că se va intersecta cu o motocicletă cu mult înainte ca aceasta să intre în câmpul său vizual.

Standardul public WLAN (ITS G5) este folosit ca bază pentru schimbul de date dintre motociclete și autoturisme.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.