Romaniacs - Cel mai dificil raliu hard enduro din lume a ajuns la a 15-a ediție

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 24.07.2018 - 12:44
În traseul din acest an sunt incluse și secțiuni istorice din prima ediție a raliului, iar una dintre ele este faimoasa Ziggy Zaggy.

Peste 500 de rideri, din 53 de țări, iau startul astăzi, la Sibiu, în cea de-a 15-a ediție Romaniacs, cel mai dificil raliu hard enduro din lume. Urmează patru zile necruțătoare de off-road în Carpați. Finish-ul va avea loc sâmbătă, la Gușterița.

SHARE

Red Bull Romaniacs este cel mai lung eveniment din WESS (World Enduro Super Series) și toți concurenții vor trebui să piloteze inteligent de-a lungul celor cinci zile ale raliului, mai ales cei care vânează un anumit loc în clasamentul general. Jonny Walker și Graham Jarvis sunt numele aflate pe buzele tuturor când vine vorba de câștigătorul celei de a 15-a ediții. Jonny Walker, KTM, nevoit să se retragă în ultimele două ediții din cauza accidentărilor, este în prezent liderul clasamentului general WESS, fiind mai hotărât ca oricând să obțină cel de al treilea său titlu în România.

Pe de altă parte, Graham Jarvis, Husqvarna, se simte ca acasă în acești munți, fanii săi numindu-l „Regele Carpaților”. Este deținătorul recordului absoult, cu șase titluri, cel mai recent obținut în 2017, și a dovedit anul acesta, la Erzbergrodeo, că este încă determinat să câștige. Wade Young poate fi adăugat pe lista potențialilor câștigători. Pilotul sud-african de la Sherco are o șansă datorită vitezei, puterii și a setei de victorie.  Știe cum este să fii pe podium și poate anul acesta va simți gustul victoriei.

Alfredo Gomez revine după o lungă recuperare provocată de accidentarea la genunchi, suferită în această primăvară, iar dacă acesta nu îi va da bătăi de cap, și el poate fi un potential câștigător. Până acum, spaniolul de la Husqvarna s-a clasat o dată pe locul trei și de două ori a urcat pe treapta a doua a podiumului.

Mario Roman a terminat pe locul doi în 2017 și este specializat în urcări lungi și abrupte, un tip de secțiune foarte întâlnit pe traseul Red Bull Romaniacs 2018. În plus, Mario are nevoie de un rezultat bun în WESS, așa că locul lui este sigur pe lista celor care luptă pentru podium.

Taddy Blazusiak este o legendă în enduro extrem, iar anul acesta are șansa să își treacă în palmares și un podium la Red Bull Romaniacs.

În lupta pentru podium, nu trebuie să uităm de tinerele speranțe din enduroul extrem: Manuel Lettenbichler (al patrulea anul trecut), Travis Teasdale (locul 5 în 2017) și Billy Bolt (locul 6 în 2017).

Români cu speranțe la podium

Sunt și câțiva rideri români care se remarcă în pluton. Concurenți la clasa Gold, Norbert Jozsa și Zsolt Varga au mari speranțe să termine în top 10. Emanuel Gyenes este singurul rider din lume care a concurat la toate edițiile anterioare, a câștigat de două ori la clasa Expert Team și are câteva podiumuri la Silver. Sergiu Grecu este cel mai tânăr rider care speră se termine traseul de la clasa Silver.

De la festival, la provocare extremă

În 2004, Red Bull Romaniacs era un festival pentru câțiva entuziaști din enduro, care căutau o aventură adevărată. Acum, 14 ani mai târziu, sportul numit hard enduro a devenit mult mai popular, bucurându-se de o atenție uriașă din partea fanilor și a concurenților.

Nivelul de performanță a crescut peste așteptări și asta se va vedea în Epic Edition 15. De exemplu, în 2009, Letti senior a avut nevoie de 35 de minute pentru a trecede secțiunea numită „Long Walk”, iar în 2017, Letti junior a trecut prin aceelași loc în doar 7 minute. Fondatorul raliului, Martin Freinademetz, a avut nevoie la început de 1 h 30 min,  acum parcurgând aceeași distanță în 25 de minute! De asemenea, în 2004, a existat secțiunea numită ”20 de ajutoare”, pentru că era nevoie de 20 de oameni care să ajute riderii să o traverseze. Acum, în 2018, nu va mai fi nevoie de niciun ajutor, în condițiile în care gradul de dificultate a rămas același.

Mai mult, Romaniacs 2018 va explora o zonă complet nouă în zilele 2 și 3 de off-road, traseeul ajungând la unele dintre cele mai înalte altitudini din istoria competiției. Cu alte cuvinte, vor fi urcări și coborâri nebunesc de lungi. Pentru a ajunge în această regiune, din apropierea zonei miniere Petroșani, raliul se va întoarce la rădăcinile formate în primii ani și va avea două bivuacuri în afara Sibiului, respectiv în stațiunea Straja.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te