Fiul lui Umbrărescu, „Regele asfaltului”, a scris istorie pentru România. Locul 5, la Le Mans 24h

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 16.06.2025 - 14:20
Fiul lui Umbrărescu, „Regele asfaltului”, a scris istorie pentru România. Locul 5, la Le Mans 24h - Foto: Facebook / Rãzvan Umbrãrescu
Fiul lui Umbrărescu, „Regele asfaltului”, a scris istorie pentru România. Locul 5, la Le Mans 24h - Foto: Facebook / Rãzvan Umbrãrescu
Fiul lui Umbrărescu, „Regele asfaltului”, a scris istorie pentru România. Locul 5, la Le Mans 24h - Foto: captură ecran
Fiul lui Umbrărescu, „Regele asfaltului”, a scris istorie pentru România. Locul 5, la Le Mans 24h - Foto: captură ecran

Fostul pilot de Formula 1 Robert Kubica a câştigat celebra Cursă Le Mans 24 cu o maşină Ferrari. Iar în clasa LMGT3, Răzvan Umbrărescu, fiul „Regelui asfaltului” a scris istorie pentru România, terminând pe locul 5.

SHARE

Robert Kubica a câştigat cursa de 24 de ore de la Le Mans cu o maşină Ferrari înscrisă în cursă în regim privat.

Maşina cu numărul 83 AF Corse Ferrari 499P a trecut linia de sosire cu 14,084 secunde înaintea maşinii cu numărul şase Porsche 963 a francezului Kevin Estre.

Fiul lui Umbrărescu, „Regele asfaltului”, a scris istorie pentru România. Locul 5, la Le Mans 24h

Kubica, considerat cândva unul dintre cei mai buni piloţi de Formula 1 din lume, alături de un grup de piloţi tineri din care făcea parte şi Lewis Hamilton, a câştigat Marele Premiu al Canadei din 2008 pentru BMW-Sauber.

Dar trei ani mai târziu, ca pilot de F1 consacrat al echipei Renault, Kubica a suferit răni care i-au schimbat viaţa într-un accident care i-a compromis grav încheietura mâinii drepte.

Maşina cu numărul 51 Ferrari 499P condusă de Antonio Giovinazzi a ocupat locul al treilea, iar maşina cu numărul 50 condusă de Antonio Fuoco a ocupat locul al patrulea.

Citește și: GT4 European Series: Un român scrie istorie cu BMW M4 GT4

Ambele maşini Ferrari de uzină, care au concurat pentru victorie până în ultima oră, au avut probleme în etapele finale.

Este a treia victorie consecutivă la Le Mans pentru modelul 499P, care a câştigat în clasa regină pentru prima dată în 50 de ani, în 2023, la 100 de ani de la prima ediţie a celebrei curse.

Kubica, în vârstă de 40 de ani, care a condus o lungă tură finală, a spus la radioul echipei: „Au fost 24 de ore lungi, dar plăcute – grazie mille, grazie a tutti.”

Citește și: VIDEO Frații români Maior, locul 6 în Raliul Ungariei, la debutul în „motorsportul mare” - FIA ERC

„Câştigarea cursei de la Le Mans este ceva special”, a adăugat el mai târziu pentru TNT Sports. „A fost o săptămână solicitantă – am făcut totul posibil. Am rămas concentraţi când a trebuit să forţăm şi când nu, am avut grijă de pneuri. Sunt fericit pentru mine, pentru colegii mei, pentru AF Corse şi pentru Ferrari, care a câştigat de trei ori consecutiv. Nu ne-am fi putut dori un scenariu mai bun.”

Pe de altă parte, Răzvan Umbrărescu, fiul „Regelui asfaltului”, Dorinel Umbrărescu, a scris istorie la Le Mans 24 2025, fiind primul pilot român care a concurat în celebra cursă la clasa LMGT3. 

Mai mult, Răzvan Umbrărescu și Akkodis ASP Team au terminat cursa pe un fabulos loc 5. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te