VIDEO Ediția 2025 a Romanics, cel mai dificil raliu hard enduro din lume, a ajuns la jumătate

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 25.07.2025 - 20:12
Ediția 2025 a Romanics, cel mai dificil raliu hard enduro din lume, a ajuns la la jumătate - Foto: Red Bull Romaniacs
Ediția 2025 a Romanics, cel mai dificil raliu hard enduro din lume, a ajuns la la jumătate - Foto: Red Bull Romaniacs
Ediția 2025 a Romanics, cel mai dificil raliu hard enduro din lume, a ajuns la la jumătate - Foto: Red Bull Romaniacs
Ediția 2025 a Romanics, cel mai dificil raliu hard enduro din lume, a ajuns la la jumătate - Foto: Red Bull Romaniacs

Joi, 24 iulie, concurenții celei de a 22-a ediții a Red Bull Romaniacs, cel mai dificil raliu hard enduro din lume, au ajuns în Râmnicu Vâlcea, la finalul celei mai lungi zile a competiției din acest an.

SHARE

Manuel Lettenbichler (Germania, KTM) a fost cel mai rapid atât în prima, cât și în a doua zi de off-road, și are un avans de 16min 48sec în fața lui Billy Bolt (Marea Britanie, Husqvarna).

„Per total, a fost o zi rapidă. Pentru că este uscat, ritmul e super rapid, așa că nu e timp pentru greșeli. A fost o zi lungă, cu siguranță. Sunt bucuros că nimeni nu m-a depășit și că am terminat primul. Pentru etapa de maraton nu am prea multe de făcut la motocicletă. Nu am căzut după service point, așa că totul arată bine pentru revenirea la Sibiu”, a declarat Lettenbichler.

La clasa Adventure Ultimate, românul Krisztian Tompa se află pe trei, la doar o secundă de ocupantul locului doi, Jonny Walker (Marea Britanie, Triumph).

Citește și: A început Romaniacs 2025, cel mai dificil raliu hard enduro din lume. Cine e lider după prima zi?

Ediția 2025 a Romanics, cel mai dificil raliu hard enduro din lume, a ajuns la jumătate

Cum majoritatea claselor au avut de parcurs aproape 200 de km, în total, în prima zi de maraton, când raliul a ajuns de la Sibiu la Râmnicu Vâlcea, aceasta a fost cea mai lungă zi din ediția numită ”Game changer”.

Concurenții de la Gold și-au făcut încălzirea matinală cu o secțiune numită „Twister” iar deschizătorul de pluton a fost Manuel Lettenbichler. Bavarezul a trebuit să rămână concentrat pe durata întregi zile și să nu cedeze în fața lui Teo Kabakchiev (Bulgaria, Sherco), a lui Billy Bolt și a lui Mario Roman (Spania, Sherco), care sunt la vânătoare de secunde.

Bolt a terminat pe locul doi reușind să își gestioneze resursele, deși și-a pierdut camelbak-ul în prima parte a zilei. Mario Roman s-a clasat al treilea și ocupă locul patru la general, fiind la 4 minute în spatele coechipierului său de la Sherco, Teodor Kabakchiev.

Citește și: FOTO Bucureștiul, pe harta motorsportului mondial. Nu azi, ci cu 90 de ani în urmă. Nemții, siderați

La Râmnicu Vâlcea au ajuns doar concurenții, aceștia urmând să se întâlnească cu echipele de asistență tehnică aproximativ la jumătatea traseului zilei trei. Asta înseamnă că au trebuit să se menajeze atât pe ei cât și motocicletele pentru că au avut la dispoziție resurse limitate pentru a-și remedia eventualele probleme tehnice înainte de a lăsa motocicleta în parcul închis.

Praful din ultima parte a traseului zilei a doua a făcut ca multe dintre filtrele de aer să arate, la final, ca după o zi în deșert. 

Între podurile Carol I și Vinerii Mari, din Râmnicu Vâlcea, fix pe malurile râului Olănești, concurenții veniți din 63 de țări, au trebuit să facă un ultim efort.

Unele obstacole arătau ca un test de echilibru, în timp ce altele au fost un test de andurnață. Să mai vezi că încă mai poți și la finalul unei zile extrem de lungi, în care 80% dintre riderii de la Gold (cel mai dur traseu din raliu) au ajuns la finiș.

Emanuel Gyenes a pierdut timp, neputând să depășească în zonele în care clasa Silver se intersecta cu Bronze, sătmăreanul ocupând în prezent locul 19 în clasamentul general. David Ignat este cel mai bine clasat rider român de la clasa Silver, fiind pe locul patru, la 17 minute de podium.

Clasa Silver este condusă de costaricanul Justin Elizondo, iar pe doi se află suedezul Eddie Karlsson, care a decis să concureze la Silver cu o motocicletă electrică.

Un român, pe locul trei la Adventure Lite

Surpriza vine din partea lui Krisztian Tompa, care ocupă locul trei la Adventure Lite, fiind la doar o secunda în spatele lui Jonny Walker.

Românul este multiplu campion național și est-european de motocros, și se află pentru prima dată la o cusră atât de lungă, precum Red Bull Romaniacs, care este format dintr-un prolog și patru zile de off-road.

A treia zi de off-road este cea mai ușoară din cea de a 22-a ediție a raliului, însă distanțele vor fi similare cu ziua a doua, cu un total de 181 km pentru clasa Gold, spre exemplu.

Sâmbătă, 26 iulie, sunt pregătite trasee technice, iar ziua a patra de off-road se va termina pe Dealul Gușteriței, unde riderii de la Gold vor trebui să parcurgă de trei ori urcarea aproape verticală.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te