Cum a scris istorie Umbrărescu la Le Mans 24h? Cu talent și pe banii lui tata, „Regele asfaltului”

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 17.06.2025 - 12:30
Cum a scris istorie Umbrărescu la Le Mans 24h? Cu talent și pe banii lui tata, „Regele asfaltului” - Foto: Facebook/Akkodis ASP Team
Cum a scris istorie Umbrărescu la Le Mans 24h? Cu talent și pe banii lui tata, „Regele asfaltului” - Foto: Facebook/Akkodis ASP Team
Cum a scris istorie Umbrărescu la Le Mans 24h? Cu talent și pe banii lui tata, „Regele asfaltului” - Foto: Facebook / Rãzvan Umbrãrescu
Cum a scris istorie Umbrărescu la Le Mans 24h? Cu talent și pe banii lui tata, „Regele asfaltului” - Foto: Facebook / Rãzvan Umbrãrescu

Răzvan Umbrărescu, fiul lui Dorinel Umbrărescu, „Regele asfaltului”, a scris istorie pentru România la ediția din acest an a celebrei curse de anduranță Le Mans 24h. A terminat pe locul 5 în clasă. Sigur, banii lui tata l-au ajutat. Dar, talentul și determinarea nu se cumpără.

SHARE

Dorinel Umbrărescu este cel mai bogat și mai mare constructor din România, cu o avere estimată la 1,6 miliarde de euro.

Cei mai mari zece constructori din țară au raportat în 2024 o cifră de afaceri cumulată de aproape 27 miliarde de lei, circa 5,4 miliarde de euro, în creștere cu 33% față de anul precedent, iar grupul de firme controlat de „Regele asfaltului”, SA&PE Construct, Spedition UMB și Tehnostrade, domină autoritar piața, cu afaceri cumulate de peste 14 miliarde de lei în 2024.

Compania SA&PE Construct a preluat conducerea în clasament, cu 5 miliarde de lei cifră de afaceri, în creștere de la 2,8 mld. lei, și un profit net de 229 milioane lei, de peste trei ori mai mare decât anul anterior, conform zf.ro.

Spedition UMB, fost lider în 2023, recunoscută în special pentru implicarea în autostrăzi și drumuri expres, a raportat afaceri de 5 miliarde de lei, în creștere cu 61%, și un profit net de 81,7 milioane lei.

Tehnostrade, care și-a mărit numărul de angajați cu mai mult de 1.600 în 2024, a contribuit cu alte 4,3 miliarde lei. Aceste firme construiesc Autostrada A7, proiectul strategic care va lega Moldova de Capitală.

Dar, Răzvan Umbrărescu a scris istorie pentru România la ediția din acest an a celebrei curse de anduranță Le Mans 24h grație talentului și a determinării.

Citește și: Fiul lui Umbrărescu, „Regele asfaltului”, a scris istorie pentru România. Locul 5, la Le Mans 24h

Cum a scris istorie Umbrărescu la Le Mans 24h? Cu talent și pe banii lui tata, „Regele asfaltului”

Sigur, Dorinel Umbrărescu l-a sprijinit pe fiul său în cariera de pilot, dar este meritul lui Răzvan că a ajuns unul dintre cei mai buni piloți de circuit din România și din lume. 

Răzvan Petru Umbrărescu are 31 de ani. S-a născut pe 30 iunie 1993. Pasionat de mic de motorsport, și-a început cariera de pilot profesionist la 23 de ani, în 2016, când a alergat câteva curse în Renault Clio Cup sub steagul echipei Certainty Racing Team. 

În 2017, Răzvan s-a alăturat echipei germane RN Vision STS pentru a concura în GT4 European Series Northern Cup, avându-i ca coechipieri pe Gabriele Piana și Hendrik Still. A obținut 4 victorii de clasă și a devenit vicecampion în clasamentul Pro-Am.

Citește și: VIDEO Frații români Maior, locul 6 în Raliul Ungariei, la debutul în „motorsportul mare” - FIA ERC

În 2018, Răzvan a rămas în cadrul echipei  RN Vision STS pentru a participa la GT4 European Series cu Piana din nou ca coechipier și a obținut prima sa victorie generală în serie la Misano World Circuit.

Perechea formată din Piana și Umbrărescu a încheiat sezonul GT4 European Series pe locul 7, în Silver Cup.

Tot în 2018, Răzvan Umbrărescu s-a alăturat și echipei Leipert Motorsport, pentru a concura în câteva curse de anduranță din 24H GT Series și Lamborghini Super Trofeo Europe.

În cursa de 24h de la Portimão din 2018, fiul „Regelui asfaltului” a ocupat locul 2 în clasa SPX, împreună cu Piana, John-Louis Jasper și Pavel Lefterov.

În 2019, Răzvan Umbrărescu a concurat doar în runda de deschidere a International GT Open pentru echipa Petri Corse, avându-l ca coechipier pe Jules Gounon. 

Citește și: GT4 European Series: Un român scrie istorie cu BMW M4 GT4

În 2020, însă, Răzvan s-a alăturat echipei Lazarus, pentru a concura în International GT Open cu Stefano Coletti. A alergat doar în primele două runde, fără a termina nicio cursă.

De asemenea, în același an, s-a alăturat echipei Classic & Modern Racing, pentru a concura în GT World Challenge Europe Endurance Cup cu Pierre-Alexandre Jean și Seb Morris. Înaintea celei de-a doua runde de la Nürburgring a fost schimbat de pe mașina „#108” pe mașina „#107”, pe care a împărțit-o cu Romano Ricci și Stephane Tribaudini.

În 2021, pilotul Răzvan Umbrărescu s-a alăturat echipei AKKA ASP, pentru a concura în GT World Challenge Europe Sprint Cup, alături de Jules Gounon. După ce au obținut două podiumuri, cei doi au terminat sezonul pe locul 7.

De asemenea, el s-a alăturat lui Thomas Drouet, Simon Gachet și Konstantin Tereshchenko ca al patrulea pilot la 24 Hours of Spa din 2021. 

În 2022, Răzvan Umbrărescu a rămas în GT World Challenge Europe Sprint Cup cu aceeași echipă. Coechipierul său a fost Igor Waliłko. Cei doi au terminat sezonul pe locul al 10-lea, în Silver Cup.

Anul următor, Răzvan s-a alăturat echipei Haupt Racing Team, pentru a concura în ADAC GT Masters. Împreună cu coechipierul său Arjun Maini a obținut un loc 2 în runda inaugurală de la Hockenheimring. Apoi, a obținut alte trei podiumuri până la sfârșitul sezonului - două locuri 3, în prima cursă a rundei a patra și a cincea la Sachsenring (unde a făcut echipă cu Philip Ellis) și la Red Bull Ring - inclusiv egalarea celui mai bun rezultat al său cu un loc 2 în ultima cursă a rundei finale de la Hockenheimring.

În 2023, Umbrărescu a terminat campionatul piloților din ADAC GT Masters pe locul 6, cu un pole position, un tur rapid, 4 podiumuri și 142 de puncte.

În sezonul 2024, fiul „Regelui asfaltului” a participat la un singur eveniment, la 2024 GT World Challenge Europe Sprint Cup, unde s-a înscris în două curse din cupa de aur cu James Jakes conducând pentru Comtoyou Racing. El a participat doar la cele două curse ale celei de-a treia runde a seriei de la Hockenheimring, unde a obținut singurul său punct. Umbrărescu s-a înscris în a cincea și ultima rundă a sezonului de la Circuit de Barcelona-Catalunya, dar s-a retras din motive de sănătate, lăsându-l pe Jakes să conducă singur cele două curse. 

În 2025, Răzvan Umbrărescu a devenit al doilea român care a ia startul în Campionatul Mondial de Anduranță FIA, după Filip Ugran, și a scris istorie pentru România, terminând pe locul 5 celebra Cursă de 24h de la Le Mans, în clasa LMGT3, cu Akkodis ASP Team, la volanul unui Lexus RC F GT3. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te