Cum să faci să ai un somn odihnitor în timpul verii când temperaturile sunt foarte mari

DE Bianca Iosef | Actualizat: 10.07.2022 - 12:52
Vara somnul este mau dificil, dar există soluții- Foto: PEXELS PHOTOS

Deși vara vine la pachet cu multe avantaje, nopțile călduroase care abia te lasă să dormi nu este unul dintre ele. Însă există câteva soluții pentru a avea parte de un somn odihnitor chiar și atunci când temperaturile sunt foarte ridicate.

SHARE

1. Nu dormi pe timpul zilei

Treci peste starea de oboseală cauzată de căldura din timpul zilei și păstreaz-o pentru noapte.

Citește și: Alexandru Rafila: Eu nu îmi doresc să preiau șefia filialei PSD Bucureşti DE BIANCA IOSEF | Actualizat: 10.

2. Rutina este foarte importantă

Fă lucrurile pe care le faci în mod normal înainte de culcare, cum ar fi să te duci la culcare la aceeași oră.

3. Nu uita de elementele de bază

Încearcă să păstrezi o temeratură optimă în dormitor pe toată durata zile: trage draperiile, aerisește doar dimineața devreme, etc.

4. Folosește cearceafuri subțiri

În special cele de bumbac sunt recomandate vara.

5. Răcorește-ți șosetele

Răcirea picioarelor scade temperatura generală a pielii și a corpului.

Citește și: Cum a fost târâtă zeci de metri o mașină lovită în plin de un tren în Satu Mare

6. Rămâi hidratat

Bea suficientă apă pe tot parcursul zilei, dar nu și înainte de culcare

7. Ai grijă la ce băuturi consumi

Ai grijă la băuturile răcoritoare. Multe conțin cantități mari de cofeină, dar și de zahăr care stimulează sistemul nervos central și ne dau energie. Nici alcoolul nu este recomandat.

8. Rămâi calm

Dacă îți e greu să adormi, încearcă o activitate relaxantă înainte de somn. Telefonul mobil sau uitatul la televizor nu sunt o alternativă bună, încercă să citești sau să meditezi.

9. Copii sunt cel mai bun termometru

Un bebeluș nu vă poate spune dacă este prea cald sau prea rece, așa că este important să îi monitorizați temperatura din cameră. Vor dormi cel mai bine atunci când temperatura este menținută între 16 și 20 de grade.

Ai putea instala un termometru acolo unde copilul doarme.

10. Nu te mai stresa din cauza lipsei de somn

Deși este recomandat să dormim 8 ore pe noapte, organismul nu va fi foarte afectat după una sau două nopți în care somnul a fost mai agitat.

Citește articolul compet pe BBC.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.