Școala în vremea pandemiei: un efort personal al elevilor, părinților și profesorilor

DE Petre Bădică | Actualizat: 13.05.2021 - 14:38

De vineri 30 aprilie până astăzi, numărul elevilor care sunt declarați, zilnic, infectați cu coronavirus a scăzut mult sub 100.

SHARE

Vestea excelentă este prinsă în statistica prezentată în timp real pe portalul datelazi.ro. Ca să înțelegem unde am ajuns, trebuie menționat faptul că la final de martie media, zilnică, de copii infectați trecuse de 500, cu un vârf de 580.

Studiile au indicat că minorii sunt mai puțini afectați de pandemie, dar cifrele susțin ideea că și copiii, alături de părinți, au dus greul pandemiei.

Citește și: Școala online: Un studiu confirmă cifrele Newsweek și contrazice statistica ministrului Educației

Merită să ne amintim, azi, când cifrele arată o scădere puternică a infecțiilor cu coronavirus la copii că trecerea prin pandemie s-a făcut printr-un efort personal al copiilor, părinților și profesorilor.

Fiecare a contribuit după puterile sale, pe baza entuziasmului generat de cunoaștere și a instinctului de apărare a lumii de mâine. Au fost obstacole foarte complicat de surmontat. S-a plecat de la aproape un milion de copii aflați în imposibilitatea de a se conecta la școala online, cu profesori care nu mai deschiseseră un computer și o puternică lipsă de resurse educaționale online.

Biblioteca Virtuală, o bază extraordinară de resurse educaționale, promisă din 2011, nu există. Catalogul Virtual ar fi ușurat procesul de control și predare la distanță. Nici el nu a fost realizat.

Citește și: Eșec online. PSD nu a putut deschide Biblioteca Școlară Virtuală, obligatorie prin Legea Educației

„Școala online a însemnat, desigur, un salt uriaș spre tehnologie, salt pe care profesorii nu l-ar fi făcut din proprie voință.

Unii au învățat să deschidă și să închidă calculatorul, unii au învățat să instaleze aplicații sau să le folosească, unii au învățat să-și creeze lecții în diverse formate, de la cel letric, la cel video, unii au învățat să comunice cu elevii lor, altfel decât prin mesajele de pe whatsapp sau de pe messenger, unii au învățat să transmită lecția și să comunice cu copiii ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat, unii au învățat să creeze propriile teste de evaluare în platforme gata făcute, dar de care nu auziseră înainte”, spune, pentru Newsweek România, profesoara Silvia Mușătoiu.

„Fără presiunea părinților, acolo unde părinții au înțeles cât de importantă învățarea pentru copiii lor, foarte mulți copii ori nu ar fi intrat la orele online, ori ar fi participat la ore de formă”, ne asigură profesoara Mihaela Murgoci.

Trei sferturi dintre copii spun că s-au adaptat ușor noului sistem de școală la distanță.

Au existat și inconveniente. Pandemia a fost exploatată de toți aceia pentru care școala este o corvoadă.

La fel, o parte dintre elevi, profesori, părinți și-au arătat indiferența față de școală aducând argumente facile: „nu înțeleg nimic”, „ineficiența școlii la distanța” sau „lipsa de timp”. Au fost mulți, puțini? Vom vedea asta la examenele școlare ce urmează.

Citește și: 100% eșec. Nicio școală cu toaleta în curte din Dolj nu a fost modernizată

Vinerea viitoare, 21 mai, în ediția tipărită a Newsweek România va apărea o analiză a modului în care a trecut școala prin pandemie.

 

      

Comentarii


© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.