Inventatorul „Triunghiului Bermudelor” a fost deconspirat. Iată ce se întâmplă cu adevărat în acest loc „blestemat”.
Locul în care navele și avioanele dispar pe vecie
Charles Berlitz a fost cel care a "inventat" Triunghiul Bermudelor printr-o carte publicată în 1973. El auzise povești ale piloților și marinarilor care considerau acea zonă "blestemată", așa că a decis să compileze acele povestiri enigmatice.
Citește și: Misterul Triunghiului Bermudelor, descifrat. S-au descoperit 176 de nave dispărute inexplicabil
În timp ce unii scriitori au stabilit vârfurile triunghiului în Miami, San Juan (Puerto Rico) și Bermuda, alții au dat limite și vârfuri diferite, extinzându-l chiar până la coasta irlandeză. În consecință, relatarea accidentelor care au avut loc în interiorul triunghiului depinde de scriitorul care a scris despre ele.
Într-un interviu acordat de Charles Berlitz în 1977 pentru The New York Times, acesta a vorbit despre cum se schimbă vremea atunci când cineva intră în Triunghiul Bermudelor. Și a mai spus că există piloți care zboară doar câteva minute după mintea lor, pentru a constata, apoi, că rezervorul este gol și, în realitate, că au trecut ore întregi.
Misterul „Triunghiul Bermudelor” a fost rezolvat. Dispar piloți și vapoare, o iau busolele razna?
"Alteori, avioanele ajung la destinație cu două ore înainte", a mai spus Berlitz. "Și, în alte ocazii, navele sau avioanele nu ajung niciodată la destinație", a spus în același interviu.
Aceste povești terifiante au inspirat filmul "Triunghiul Bermudelor", regizat de mexicanul René Cardona Jr. și avându-l ca protagonist pe John Huston. E vorba de regizorul unor filme clasice precum "The African Queen", "The Asphlat Jungle" și "Annie".
Există o explicație științifică
Cu toate acestea, această legendă, care făcea parte din folclorul misterelor al anilor 1960 și 1970, a dispărut. Iar navele și avioanele nu mai dispar în Triunghiul Bermudelor. Dacă se întâmplă totuși așa ceva ceva, există o explicație științifică.
De exemplu, busolele își schimbă brusc poziția în multe locuri din cauza variațiilor magnetice naturale legate de poli. În plus, Triunghiul Bermudelor se află sub influența Curentului Golfului, ceea ce poate afecta navigația.
Orașul pierdut al Atlantidei se află sub apele Triunghiului Bermudelor? Charles Berlitz s-a referit la acest lucru în interviul acordat publicației The New York Times.
Un text al lui Platon este la originea mitului Atlantidei. De ani de zile există speculații cu privire la existența și localizarea sa. Dar niciodată această ipoteză nu a fost demonstrată științific.
Citește și: Lacul din Munții Carpați unde un balaur îi trage pe înotători în adâncuri. Ar fi „fără fund”
Astfel, legată de povestea Atlantidei este formațiunea stâncoasă submersă cunoscută sub numele de Drumul Bimini, în largul insulei Bimini din Bahamas, care, conform unor definiții, se află în Triunghi. Adepții presupusului medium Edgar Cayce consideră că prezicerea acestuia, potrivit căreia în 1968 vor fi găsite dovezi ale Atlantidei, se referă la descoperirea drumului Bimini. Credincioșii descriu formațiunea ca fiind un drum, un zid sau o altă structură, dar Drumul Bimini este de origine naturală.
Unii emit ipoteza că în regiunea Triunghiului Bermudelor există un univers paralel, care provoacă o deformare temporală/spațială ce aspiră obiectele din jurul său într-un univers paralel. Dar nici aici nu avem dovezi.
Oamenii de știință au demontat această teorie.
Când vine vorba de „dispariția” unor nave, explicația constă în eroarea umană. Este posibil ca încăpățânarea umană să-l fi determinat pe omul de afaceri Harvey Conover să-și piardă iahtul cu vele, Revonoc, în timp ce naviga în mijlocul unei furtuni la sud de Florida, la 1 ianuarie 1958. Dispariția lui a fost folosită să adâncească misterul din Triunghiul Bermudelor.
Cazuri celebre folosite pentru a adânci misterul Triunghiului
Incidentul care a dus la cea mai mare pierdere de vieți omenești din istoria Marinei americane și care nu are legătură cu războiul a avut loc atunci când vasul Cyclops, care transporta o încărcătură completă de minereu de mangan și cu un motor în pană, a dispărut fără urmă cu un echipaj de 306 persoane, undeva după 4 martie 1918, după ce a plecat din insula Barbados.
Deși nu există dovezi solide în favoarea unei singure teorii, există mai multe teorii independente, unele dând vina pe furtuni, altele pe eroarea umană, iar altele sugerând că activitatea inamicului din timpul războiului ar fi fost de vină pentru această pierdere.
În plus, două dintre navele surori ale lui Cyclops, Proteus și Nereus, au fost pierdute ulterior în Atlanticul de Nord în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Ambele nave transportau încărcături grele de minereu, similare cu cel încărcat pe Cyclops în timpul călătoriei sale fatale.
În toate cele trei cazuri, eșecul structural datorat supraîncărcării cu o încărcătură mult mai densă decât cea proiectată este considerat cea mai probabilă cauză a scufundării.
Adepții „Triunghiului Bermudelor” au făcut acest loc responsabil de dispariția vasului.
Douglas DC-3
La 28 decembrie 1948, o aeronavă Douglas DC-3, cu numărul NC16002, a dispărut în timp ce efectua un zbor de la San Juan, Puerto Rico, la Miami. Nu s-a găsit nicio urmă a aeronavei și nici a celor 32 de persoane aflate la bord. O investigație a Consiliului Aeronauticii Civile a constatat că nu existau suficiente informații disponibile pe baza cărora să se determine cauza probabilă a dispariției.