SUA, pod aerian pentru armament destinat Ucrainei în Polonia. Aterizează 40 de avioane pe zi

DE Adina Mutăr | Actualizat: 06.04.2024 - 09:20
SUA, pod aerian pentru armament destinat Ucrainei în Polonia. Aterizează40 de avioane pe zi - Foto: Kyiv Post (imagine cu caracter ilustrativ)
SUA, pod aerian pentru armament destinat Ucrainei în Polonia. Aterizează40 de avioane pe zi - Foto: Kyiv Post (imagine cu caracter ilustrativ)

SUA, pod aerian pentru armament destinat Ucrainei în Polonia. Aterizează 40 de avioane pe zi. Centrul logistic al NATO pentru Ucraina este un mic aeroport polonez din est, Rzeszów.

SHARE

SUA, pod aerian pentru armament destinat Ucrainei în Polonia. Aterizează 40 de avioane pe zi.

Sosirile de avioane grele de marfă, majoritatea militare, au crescut în ultimele săptămâni pe aeroportul Rzeszów, principalul centru logistic aerian al NATO pentru aprovizionarea Forțelor Armate ale Ucrainei (AFU) cu arme și provizii legate de război.

SUA, pod aerian pentru armament destinat Ucrainei în Polonia. Aterizează 25 de avioane pe zi

Numărul total de sosiri și plecări pentru aeronave de toate tipurile, în medie în jur de 20-25 în fiecare zi la începutul anului, în luna martie s-a intensificat cu mai bine de o treime. 

În unele zile de vârf, lucrătorii la sol au gestionat până la 40 de sosiri sau plecări la fiecare 24 de ore.

Kyiv Post a întocmit acest raport din open-source privind traficul aerian și aeronavele publicate de aeroport, de platforme de informații cu acces public pentru urmărirea zborurilor precum Flightradar24 și FlightAware. 

Tipurile de aeronave militare care au sosit la Rzeszów între 21 martie-3 aprilie și a aeronavelor civile care ar putea transporta mărfuri militare în această fereastră de timp indică puternic o creștere a logisticii aeriene conduse de SUA în sprijinul AFU, cu sprijin substanțial din partea NATO.

Într-una dintre cele mai aglomerate zile, la 24 martie, echipa de control a traficului aerian și echipajul de la sol din Rzeszów au primit un Airbus al Forțelor Aeriene Regale Britanice A400M , un A330 al Forțelor Aeriene Franceze, trei avioane de marfă Boeing C-17A Globemaster III uriașe (două italiene, unul USAF), două avioane de marfă civile și mai mari 747-400 deținute de contractantul Pentagonului Atlas Air, un al treilea 747-400 cargo cu patru motoare operat de concurentul direct al lui Atlas, National Airlines, și un avion de marfă ucrainean An-124 Ruslan, cel mai mare avion de marfă din lume.

Rapoartele observatorilor indică o mare probabilitate ca Antonov să transporte tancuri Leopard 2A6 donate de Lisabona armatei ucrainene. Avioanele au zburat în Polonia în acea zi de la Oslo, o bază militară britanică de lângă Portsmouth, de la hubul transatlantic NATO Gander din Canada, o bază USAF în Delaware și bazele USAF în apropiere de orașele germane Wiesbaden și Ramstein.

Toate acele locuri au servit în trecut drept puncte de tranzit pentru arme sau muniții trimise de statele NATO în Ucraina.

Sosesc arme din toată lumea

Majoritatea aeronavelor au avut nevoie de aproximativ trei ore la sol în Rzeszów înainte de a decola. 

Bloggerii ucraineni au remarcat progresele recente ale Coaliției de muniție de artilerie condusă de Cehia . Anunțată la începutul lunii martie, era deja finanțată integral o lună mai târziu și a început să furnizeze obuze de 155 mm pe linia frontului.

Citește și: Ucraina cere sisteme PATRIOT din țările NATO „care le au, dar nu le folosesc”. Trimite și România?

În medie, pe parcursul celor două săptămâni primite de Kyiv Post, capacitatea de material militar este estimată la 300-400 de tone pe zi.

Cel mai masiv transport aerian strategic al armatei americane cunoscut s-a desfășurat timp de șase luni, în 1991, când au fost transferate trupe și echipament de război în Arabia Saudită, după invazia irakienă a Kuweitului. Atunci, USAF a trimis avioane grele pe aeroportul din Riad la fiecare șapte minute până la livrarea a 3.000 de tone de material militar, 24/ 7.

Citește și: Rusia amenință Franța: Veți avea probleme dacă trimiteți trupe în Ucraina. Parisul: Nu cerem ajutor

Alte avioane pentru Ucraina care au aterizat la Rzeszów au fost cipriote -Tus Air, bulgare -Electra Airways și GullivAir, precum și israeliene - El Al, Arkia Airways și Israir, un Air Atlanta din Riad, Arabia Saudită, un Airbus 330 al Royal Air Force și un C-130 al Forțelor Aeriene Canadiene.

Presa franceză a raportat că președintele Emmanuel Macron a început negocierile cu statele din Golf pentru a transfera o parte din armamentul lor la Kiev, în special piese moderne de artilerie Caesar de la Riad și rachete de croazieră SCALP avansate din Emiratele Arabe Unite.

Nodul aerian logistic din Polonia este încă foarte ocupat, semn că armata ucraineană primește un ajutor militar major de la partenerii săi.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te